وخامت جسمی و عدم درمان کاظمینی بروجردی

« سید حسین کاظمینی بروجردی» زندانی محبوس در بند ویژه روحانیت زندان اوین روز سه شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری در پی مشکلات شدید گوارشی ناشی از ویروس یا مسمومیت احتمالی، به بهداری زندان اوین منتقل و بدون تجویز دارو و رسیدگی مناسب، به سلول خود بازگردانده شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شرایط جسمانی این زندانی عقیدتی محبوس در بند ویژه روحانیت زندان اوین به حدی وخیم بوده است که نامبرده پس از عدم درمان از سوی بهداری زندان، روز چهارشنبه مجددا چهارشنبه ۳۰ دی ماه در پی سرگیجه و از دست دادن تعادل خود به زمین خورده و از ناحیه پا و کمر آسیب دیده است.
تا کنون ۹ سال از حبس این روحانی منتقد زندانی، مخالف دخالت دین در سیاست، مدافع جدایی دین از سیاست و بازگشت به اصل دین سنتی گذشته است.
« سید حسین کاظمینی بروجردی» در ۱۶ مهرماه ۱۳۸۵، به همراه گروهی از هوادارنش، از سوی نیروهای امنیتی اطلاعات بازداشت و پس از بازجویی، شکنجه و محاکمه، به اعدام محکوم شد.
حکم این روحانی منتقد پس از اعتراض‌های گسترده، تخفیف و در نهایت وی به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم شد.
چندی پیش نیروهای اطلاعات ویژه روحانیت در روز یکشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۴، به سلول این زندانی عقیدتی مراجعه کرده‌ و با اعمال زور و خشونت های فیزیکی محاسن این روحانی را به منظور تحقیر و تشدید آزارواذیت وی تراشیدند.
این اقدام تحقیرآمیز که به همراه توهین و تهدید انجام گرفته بود، در دوره محرومیت این زندانی عقیدتی از تماس تلفنی و منع ارسال نامه صورت گرفت.
این زندانی عقیدتی “مخالف اسلام سیاسی و تئوری ولایت فقیه” در طول مدت حبس خود بر اثر محرومیت از رسیدگی‌های درمانی و غذای مناسب و تحمل شکنجه‌ها، از بیماری‌های مختلف از جمله ناراحتی قلبی، تنفسی و پوکی استخوان به شدت رنج می‌برد.
تاکنون هیچ اقدام موثری در خصوص وضعیت جسمی و پزشکی این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته است و خانواده این زندانی عقیدتی خواهان حضور یک پزشک مستقل زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی جهت معاینه و درمان نامبرده هستند.
همچنین پس از انتقال این زندانی عقیدتی از سلول انفرادی به بند ویژه روحانیت در آبان‌ماه ۱۳۹۳، تماس‌های تلفنی وی به شدت محدود شده و به ندرت می‌تواند با خانواده خود مکالمه تلفنی داشته باشد. برخی از فعالان حقوق بشری گفته‌اند که این اقدام نوعی آزار و شکنجه بر این زندانی ۵۷ ساله است.
مسوولین دادگاه ویژه روحانیت استفاده از دارو و درمان را برای «سید حسین کاظمینی بروجردی»، مشروط به کوتاه آمدن از مواضع این زندانی مخالف ولی فقیه گذاشته‌اند.
علی‌رغم تلاش‌های سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر، این زندانی عقیدتی با وجود بیماری‌های بسیار همچنان از دارو و درمان محروم است و از سوی دیگر دادگاه ویژه روحانیت و مسوولین زندان پاسخگوی سوالات و پیگیری خانواده در حصوث وضعیت نامبرده نیستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید