بازداشت چند ساعته فریبرز رئیس دانا

Fariborz Raeis Dana_Kampain.info
فریبرز رئیس دانا اقتصاددان، پزوهشگر اجتماعی و زندانی سیاسی سابق روز یکشنبه ۲۵ بهمن ماه در پی رجوع به اداره مرکزی گذرنامه جهت پیگیری ممنوع الخروج بودن خود از سوی ماموران انتظامی بازداشت و پس انتقال به قرارگاه انتظامی امنیت در اداره ی گذرنامه و سپس دادسرای زندان اوین پس از گذشت چند ساعت بازجویی، آزاد و می بایست طی چند روز آینده جهت معرفی خود به معاونت قضائی دادستانی کل رجوع کند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دانش‌آموختهٔ دکتری اقتصاد از مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی از دانشگاه لندن (L.S.E) پیش تر در نیمه شب ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ پس از مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی در مورد طرح هدفمندی یارانه‌ها و «نیو لیبرالی» خواندن این سیاست در منزل شخصی بازداشت و دراواخر دی ماه همان سال با قید وثیقه از زندان آزاد شد.
 
این زندانی سیاسی سابق سپس در خردادماه ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. در متن حکم دادگاه، «عضویت در کانون نویسندگان، صدور بیانیه علیه سانسور، مصاحبه با رسانه‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانیان» از دلایل صدور حکم اعلام شد.
 
«فریبرز رییس دانا» در اول خرداد ماه ۱۳۹۱، جهت اجرای حکم یک سال زندان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل و روز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۲ از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید