دادگاه شکوفه آذر و پوریا ابراهیمی برگزار شد

دادگاه «شکوفه آذر ماسوله» و «پوریا ابراهیمی» دو فعال مدنی صبح روز گذشته چهارشنبه ۱۲ اسفندماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده و با حضور قاضی «ابولقاسم صلواتی»، نماینده «وزارت اطلاعات»، «وکلا»و«نمایندگان دادستان» برگزار شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، این دو فعال مدنی پیش تر در ۱۹ خردادماه ۱۳۹۴، به همراه «غزاله شیری» از فعالان مدنی، از سوی نیروهای امنیتی در شهر «رودهن» بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
 
«غزاله شیری» پس گذشت ۷۲ ساعت بازداشت با قید کفالت آزاد و«پوریا ابراهیمی» نیز درعصر روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه با قرار وثیقه هفتاد میلیون تومانی از بند ۸ زندان اوین آزاد شد.
 
«شکوفه آذر» نیز همچنان در بند نسوان زندان اوین محبوس و در انتظار آزادی به قید کفالت است.
 
«پوریا ابراهیمی» پیش تر در ۲۷ خرداد ماه سال جاری، در شعبه ششم دادسرای «اوین»، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تشکیل گروه با هدف، جهت ترور قاضی صلواتی یکی از قضات دادگاه انقلاب» و«اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» تفهیم اتهام شد.
 
همچنین «ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور»، «ارسال اخبار کذب»، «ارتباط با خانواده های زندانیان سیاسی و مدنی» و همچنین خانواده های جانباختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸ از جمله اتهاماتی بود که به وی منتسب داده شده بود.
 
یک منبع آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی» در خصوص برگزاری دادگاه این دو فعال مدنی در روز گذشته چهارشنبه ۱۲اسفنند ماه ۱۳۹۴ گفته ” «پوریا ابراهیمی» در خصوص اتهام انتسابی «تشکیل گروه با هدف، جهت ترور قاضی صلواتی یکی از قضات دادگاه انقلاب»، به علت نبود مستندات کافی و همچنین تأکید برعدم شکایت خصوصی قاضی «ابولقاسم صلواتی»، رفع اتهام شد و همچنین وی از امضای اوراق مرتبط به دادگاه در روز گذشته خودداری کرده است”
 
این منبع آگاه در ادامه افزود ” گفته شده امکان این می رود که « شکوفه آذر» با نام مستعار «پریسا آذری» با پذیرش فیش حقوقی از سوی مسوولین طی هفته آینده به قید کفالت آزاد گردد”.
 
«پوریا ابراهیمی» پیش تر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از تحمل دوران حبس درروز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، از بند ۳۵۰ زندان «اوین» آزاد شده بود.
 
این فعال مدنی پس از بازداشت اخیر خود در ۱۹ خردادماه ۱۳۹۴ به زندان اوین منتقل و پس از تحمل حدود بیست روز انفرادی جهت بازجویی به بند ۲۰۹ این زندان منتقل گردید.
 
وی در روز دوشنبه ۸ تیر ماه پس از پایان یافتن دوره بازجویی به بند هشت این زندان انتقال یافت و در نهایت در عصر روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه پس از گذشت هشت ماه بازداشت موقت با قرار وثیقه هفتاد میلیون تومانی از این بند آزاد شد.
 
اتهامات نسبت داده شده به «شکوفه آذر»، “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است”
 
این فعال مدنی پیش تر در ۲۴ مرداد ماه سال جاری از سوی شعبه ۶ دادسرای مقدس تفهیم اتهام شده است.
 
«شکوفه آذر» پس از بازداشت در۱۹ خردادماه ۱۳۹۴از سوی نیروهای امنیتی در شهر «رودهن» به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از گذشت دو هفته بازجویی به بند زنان «نسوان» این زندان منتقل می گردد.
 
این فعال مدنی محبوس در بند نسوان زندان اوین به علت فوت و از دست دادن اعضای درجه یک خانواده، طی دوران بازداشت خود از ملاقات محروم بوده و به علت ناتوانی در تودیع وثیقه همچنان در زندان اوین محبوس است.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید