نامه جمعی از فعالین سیاسی و مدنی جهت رسیدگی فوری به وضعیت پرونده سعید حسین زاده

جمعی از فعالین سیاسی و مدنی طی نامه ای که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است، جهت رسیدگی به وضعیت پرونده «سعید حسین زاده» فعال مدنی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین که پیش تر در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر از صبح روز جمعه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب غذا زده و در وضعیت جسمانی بدی قرار دارد، شده اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سعید حسین زاده» از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
پزشکان بهداری زندان اوین در پی بیماری‌های مختلف این فعال مدنی پیش تر گواهی عدم تحمل کیفر وی را صادر کرده بودند و همچنین طی روزهای گذشته نیز در نامه‌ای به دادستانی در خصوص وضعیت فعلی او و همچنین خطر سکته قلبی هشدار داده بودند.
اما وی همچنان با ممانعت اطلاعت سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر روبروست.
نامه منتشر شده از سوی تنی چند از فعالین سیاسی و مدنی که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته و خواستار رسیدگی به وضعیت این فعال مدنی هستند در پی می آید.
ما جمعی از فعالین سیاسی و مدنی خواهان رسیدگی فوری به وضعیت پرونده «سعید حسین زاده» هستیم.
«سعید حسین زاده» فعال مدنی و حقوق کودکان کار و خیابان به جهت داشتن دغدغه از نارسایی ها و ضعف هایی در زمینه دفاع از حقوق کودکان نزدیک به ۱۸ ماه است که در زندان به سر می برد.
وی به دلیل بازداشت های طولانی مدت و فشار حاصله در طی دوران بازداشت، دچار نارسایی های عدیده ای گردیده که شرایط نامطلوب بند هفت زندان اوین نیز به مشکلات وی دامن زده و موجب گردیده ما دوستان و همفکران سعید بیم آن داشته باشیم که آسیب های صورت گرفته ، وی را در مواجهه با خطرات جبران ناپذیری کند.
لازم به ذکر است که بند هفت زندان اوین بندی است که بدون در نظر گرفتن قانون تفکیک، زندانیان در آن نگهداری می شوند.
«سعید حسین زاده» هم اکنون علاوه بر مشکلات گوارشی، تنفسی و نارسایی قلبی از رماتیسم حاد و درد مفاصل نیز رنج می برد.
وی از ۳۰ بهمن ماه سال جاری در اعتصاب غذا و دارو به سر می برد که این امر نگرانی آنان که دغدغه سلامت وی را دارند دو چندان نموده.
اعتصاب غذا و عدم مصرف دارو با وجود بیماری هایی که وی بدان مبتلا می باشد خطرات جانی جبران ناپذیری را برای او در پی خواهد داشت که یک نمونه آن ناتوانی های حرکتی غیر قابل جبرانی می باشد که در اثر عدم مصرف داروهای خاص بیماران رماتیسمی پدیدار می گردد.
«سعید حسین زاده» پیش تر در مهر ماه ۹۳ در منزل شخصی و در حضور خانواده همراه با تفتیش منزل و ضبط اموال شخصی از سوی قرارگاه سپاه بازداشت گردید و حدود سه ماه را در بند ۲ الف از سوی ماموران اطلاعات سپاه در حالت انفرادی محبوس و مورد انواع شکنجه روحی، جسمی و فحاشی قرار گرفته است.
وی پس از تحمل حدود سه ماه انفرادی از بند ۲ الف سپاه به بند ۷ زندان اوین منتقل و تا کنون بدون رسیدگی به مشکلات جسمی اش در این بند محبوس است.
وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از سوی قاضی مقیسه به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” و “تبلیغ علیه نظام” در دادگاهی چند دقیقه ای به ۷ سال حبس تعزیزی محکوم، و حکم صادره بدون تشکیل دادگاه تجدید نظر تایید و به وی ابلاغ گردید.
این فعال مدنی در مدت حبس بارها به بهداری اوین منتقل و مدتی ست که طبق اعلام رسمی پزشک قانونی زندان، ناتوانی وی در تحمل حبس محرز گردیده. با وجود تایید عدم تحمل حبس، همچنان قرارگاه ثارالله سپاه (تیم بازجویی) به صورت کاملا غیر قانونی از اعزام وی به مرخصی پزشکی جهت مداوا و رسیدگی های لازم ممانعت کرده اند.
پزشکی قانونی زندان اوین بر انجام عمل جراحی تاکید نموده و از این بابت عدم تحمل حبس سعید نیز تایید گردیده است.
لذا به جهت کارشکنی های انجام شده از سوی ماموران امنیتی قرارگاه ثارالله سپاه که به صورت کاملا مداخله جویانه مانع اعزام و مرخصی وی می گردند، نامبرده در پی این موضوع منجرب به اعتصاب غذا گردیده است.
هر گونه عواقب بعدی ناشی از اعتصاب غذا، اعتصاب دارو و آسیب های وارده به جسم و روح سعید به جهت عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت در اعزام وی به مرخصی پزشکی را متوجه سپاه پاسداران و مقامات عالی رتبه که به ایشان وجاهت قانونی و اختیار مداخله در پرونده متهمین می دهند، می دانیم.
لذا از مجامع بین المللی حقوق بشری، گزارشگر ویژه حقوق بشر (احمد شهید) و عفو بین الملل خواهانیم اقدامات فوری را در این زمینه به عمل آورند.
عکسی از گواهی پزشکی این فعال مدنی در پی می آید.
Saeid Hosein Zadeh Govahi Pezeshki _kampain.info

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید