وخامت جسمانی سعید حسین زاده و آغاز اعتصاب غذای خشک و دارو

علارغم وخامت شدید جسمانی و خطر سکته قلبی، «سعید حسین زاده» فعال مدنی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین که پیش تر در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر از صبح روز جمعه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب غذای تر زده بود ، روز گذشته چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه پس از گذشت نوزده روز از اعتصاب غذای تر، اعتصاب غذای خشک و همچنین اعتصاب دارو را نیز تا رسیدن به مطالباتش آغاز کرده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی روز شنبه ۱۵ اسفند ماه پس از گذشت شانزده روز از اعتصاب غذای تر خود در پی افت فشار به بهداری زندان منتقل شد.
 
دکتر بهداری طی نامه ای که برای دادستانی تنظیم، نوشته و ارسال کرده است، احتمال سکته قلبی این فعال مدنی به علت ادامه اعتصاب غذا و همچنین مشکلات قلبی (حاصله از فشارهای عصبی و شکنجه در بند دو الف سپاه) را گزارش کرده است.
 
وی همچنین در این نامه به افت فشار و نامرتب بودن ضربان نبض «سعید حسین زاده» اشاره کرده است.
«سعید حسین زاده» از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
 
این فعال مدنی پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند هشت و درنهایت به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است.
این فعال مدنی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
 
پزشکان بهداری زندان اوین به دلیل بیماری‌های مختلف پیش تر گواهی عدم تحمل کیفر را برای وی صادر کرده بودند و هچنثن طی روزهای گذشته نیز در نامه‌ای به دادستانی نسبت به وضعیت فعلی او هشدار داده اند.
 
این فعال مدنی همچنان با ممانعت اطلاعت سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر روبروست.
 
این فعال مدنی طی گفتگویی با خانواده خود گفته ” به اعتصاب غذای خود تا زمان رسیدگی به مطالباتش ادامه خواهد داد.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید