گفتگو با برادر یکی ازرقصندگان آهنگ هپی؛ به جرم ترویج شادی بازداشت شدند

سیاوش طراوتی برادر ریحانه طراوتی در گفتگو با مسیح علی نژاد خبرنگار آزاد می گوید: خواهرم را فقط به خاطر اینکه می خواست بگوید در ایران می شود شاد زندگی کرد بازداشت کرده اند، خواسته ما این است که زودتر خواهر من و دیگر دوستانش را آزاد کنند تا خانواده ها از نگرانی در بیایند.

روز گذشته پلیس ایران خبر داد همه کسانی که در نسخه ایرانی موزیک ویدئوی آهنگ خوشحال (Happy) ساخته فرل ویلیامز در ایران نقش آفرینی کردند، بازداشت شده اند.
سیاوش طراواتی که در آمریکا زندگی می کند با انتشار عکسی از ریحانه طراواتی در صفحه فیسبوک خود خبر داد که یکی از این بازداشت شدگان خواهر ۲۲ ساله او است که در تهران عکاسی می کند و در رشته طراحی صنعتی درس می خواند.
گفتگوی کامل با برادر ریحانه طراوتی را اینجا می توانید بخوانید و بشنوید:

من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم مطلع شدم که خواهر شما ریحانه طراوتی یکی از کسانی بود که با آهنگ هپی فارل ویلیماز رقصیده بود و کیلپی ساخته بود که حالا بازداشت شده. می خواستم اگر ممکن است در این مورد شرح دهید؟

من سیاوش طراوتی هستم برادر ریحانه و خبر بازداشت ریحانه را دیروز بعد از ظهر شنیدم. ظاهرا دیروز می آیند خانه و وارد خانه ریحانه می شوند. در آن لحظه خانواده ام نبودند.

نحوه بازداشت چگونه بوده؟

ظاهرا وارد خانه ریحانه می شوند و از آنجا بازداشت می کنند که در آن لحظه خانواده ام نبودند.

کجا نگهداری می شود؟

محل نگهداری شان ظاهرا در وزرا است ولی چه ارگانی بازداشت کرد من نمی دانم.

خواهرم ۲۲ سالش است، رشته طراحی صنعتی می خواند، ترم آخر است. یک دختر خیلی شاد و فعال است، با هنرمندان و عکسان و نوازنده ها در ارتباط است. خیلی آدم شادی است. این کلیپ هم به نظر من واقعا جای تاسف دارد که آدم می بینید اینطوری با جوانان برخورد شود.

تلویزیون ایران فیلمی نشان داد از خواهر شما و دوستانش که آنها را آورده بودند جلوی دوربین و آنها می گفتند که گو خوردیم و …می خواهم واکنش شما را نسبت به برنامه تلویزیونی که از خواهر شما و دوستانش پخش شده بدانم ؟

در مورد این فیلم تلویزیونی واقعا حرکت زشتی است و متاسفانه یک حرکت عادی شده در صدا و سیمای ایران که یک عده را بدون اینکه محاکمه کنند و حق دفاع به آنها بدهند می اورند جلوی دوربین هر چند که حالا پشت شان به دوربین بوده. متاسفانه ظاهرا اینطوری است که اول می گیرند، می ترسانند بعد می آیند اعتراف می گیرند. صدای یکی از خانم هایی که در تلویزیون پخش شد کاملا لرزان است و به نظر من احتمال زیاد او را خیلی ترسانه اند. این کار خیلی زشت است و بر خلاف مقرارات بین المللی است.

خود این گروه پیش از بازداشت گفته اند برای اینکه به دنیا بگویند که در ایران شادی هست این ویدیو را ساختند نظر شما چیست؟

بله هدف این بچه ها همانطور که خودشان گفتند فقط شادی بوده و فقط در راستای همان کمپین جهانی که در کشورهای مختلف با استفاده از آهنگ هپی فارل ویلیماز ساخته شده عمل کردند و در راستای ترویج شادی بوده و حتی هدف این نبوده که مشکلات را نادیده بگیرند و فقط می خواستند بگویند که می شود حداقل برای لحظه های کوتاهی در زندگی شاد بود.

آیا حرف و خواسته ای خطاب به کسانی که صدای شما را می شنوند دارید؟

بله خواسته ما این است که ما دوست داریم این بچه ها زود آزاد شوند و خانواده ها از نگرانی در بیایند. اینها حمله کردند و وارد خانه خواهرم شدند، کامپیوترش، تبلت، گوشی و یک سری وسایلش را بردند. خود فارل ویلیامز خواننده آهنگ هپی در صفحه فیسبوکش خبر دستگیری جوانان ایرانی را منتشر کرده و ابراز تاسف کرده اند که یک عده که فقط برای ترویج شادی این آهنگ را خوانده اند افتادند زندان. خواسته ما این است که خواهرم و این دوستان را آزاد کنند. خواسته اینها یک خواسته حداقلی بوده که با ساختن این کلیپ ابراز وجود کردند می خواستند بگویند می شود شاد بود و شادی را ترویج کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید