نامه سعید ماسوری به شورای حقوق بشر سازمان ملل: جان زندانیان سیاسی در خطر است

 
با گذشت پانزده سال از حبس «سعید ماسوری» زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج و محرومیت وی از مرخصی، نامبرده طی نامه ای به «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» با در خطر خواندن جان زندانیان سیاسی آقایان «ایرج حاتمی»، «فرید آزموده» و «بهزاد ترحمی» نسبت به توطئه ای که از سوی مسوولان زندان جهت این افراد چیده شده هشدار داده و خواستار رسیدگی مجامع و نهادهای حقوق بشری شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پیش تر در دی ماه ۱۳۷۹ به همراه «غلام حسین کلبی» در شهرستان دزفول به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق بازداشت و تا کنون با گذشت حدود پانزده سال بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشتگاه های اداره اطلاعات اهواز،زندان اوین و در نهایت رجایی شهر سپری کرده است.
 
«سعید ماسوری» در بهار ۱۳۸۱ در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «حقانی» به اعدام محکوم و حکم صادره در ‌‌نهایت به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.
 
این زندانی سیاسی پس از بازداشت خود حدود ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در نهایت به زندان رجایی شهر انتقال یافت.
 
این زندانی سیاسی به دلیل شکنجه‌های جسمانی در دوران بازداشت از ناحیه کمر به شدت آسیب دیده و نیاز به مداوای پزشکی دارد.
 
«سعید ماسوری» طی نامه ای به «شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد» که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است، با در خطر خواندن جان زندانیان سیاسی آقایان «ایرج حاتمی»، «فرید آزموده» و «بهزاد ترحمی» نسبت به توطئه ای که از سوی مسوولان زندان جهت این افراد چیده شده هشدار داده و خواستار رسیدگی مجامع و نهادهای حقوق بشری شده است.
 
متن کامل نامه به شرح زیر است:
 
شورای محترم حقوق بشر:
 
در شرایطی که رئیس جمهور مدعی تعدیل و تدبیر و امید و … امروز با کاشتن نهال درختی، آن هم در کاخ ریاست جمهوری، خود را طرفدار محیط زیست نشان می دهد، در حالی که حتی زحمت رفتن از کاخ را هم به خود نمی دهد … آری، در همان زمان اجرای این نقش مضحک و تهوع آور با تمام قوا از اعدام و سرکوب و قلع و قمع جوانان و مردم این سرزمین دفاع می کند!!؟؟؟ در حالی که طبق آمار رسمی خودشان آمار اعدام های سالانه، اگر بیشتر نباشد کمتر از تعداد اصله درختان قطع شده نیست… چرا نباید چنین نمایشاتی (کاشتن درخت!) چندش آور و مضحک باشد…؟؟؟
 
شورای محترم حقوق بشر:
 
به عنوان یک زندانی که هر روز شاهد فجایع، تعدیات و تجاوزات به انسان های محکوم در زندان هستم، اعلام می کنم که همین امروز در سایه همان درختی که روحانی می کاشت، همکاران دیگرش کمر به قتل و نابودی برخی از زندانیان از جمله سه تن از همبندیانمان در زندان بسته و موضوع اتهامشان “محرمانه” اعلام می کنند، چرا که علت تنها یک کینه کشی غیرانسانی است که می خواهند برخی از زندانیان را با چاقو و سلاح های سرد دیگر زندانیان اجیر شده، برای عبرت زندانیان دیگر به قتل برسانند و آن را طبق معمول دعوا و نزاعی شخصی و خصوصی و یا سکته قلبی ( مغزی ) و یا استفاده از قرص و … قلمداد کنند و حال آنکه موضوع تنها حمایت زندانیان از شورای حقوق بشر و گزارشگر ویژه آن دکتر احمد شهید بوده و غیر از آن، در شرایطی که پنج سال است در زندان بسر می برند، هیچ اتهام دیگری وجود ندارد.
 
لذا به عنوان یکی از هم بندیان آنها، نسبت به توطئه ای که برای این زندانیان (آقایان ایرج حاتمی، فرید آزموده و بهزاد ترحمی) چیده اند، اکیدا هشدار می دهیم که جان ایشان به واقع در خطر است و مسئول شماره یک (در هر اتفاق احتمالی) در وحله اول قوه قضاییه، و تحت امر آن رئیس زندان گوهردشت(رجایی شهر) می باشد چرا که قبلا هم در تاریخ ۹۴/۹/۱۵ با اجیر کردن زندانیانی به آنها حمله کرده بعد تهدید با سلاح های سرد حتی سر و صورتشان را با سیگار سوزانده بودند تا دیگر هیچ اعتراضی به شرایط غیرمنصفانه دادگاه ها و زندانشان نکنند.
 
اینجانب پیشاپیش اعلام می کنم که چنانچه در روزهای آینده من و یا برخی دیگر از همبندیان ایشان هم با اتهامات “محرمانه” و یا شورش و اغتشاش در زندان مواجه شدیم، منظور تنها اعتراض به این بی عدالتی ها و اجحافاتی است که در حق زندانیان بدون هیچ مرجع تظلم خواهی، اعمال می شود که حال نوبت این سه زندانی است. لذا مصرانه از همه مجامع و نهادهای حقوق بشری و به طور خاص شورای حقوق بشر ملل متحد می خواهم که نسبت به این فاجعه احتمالی ساکت نباشند که این سرنوشت ما و همه زندانیان دیگر هم خواهد بود.
 
رونوشت: دبیر کل سازمان ملل متحد عفو بین الملل
با تشکر سعید ماسوری – زندان گوهردشت کرج

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید