گزارشی از نوید خانجانی زندانی محبوس در زندان رجایی شهر

با اعمال ماده ۱۳۴ و «تجمیع احکام» حکم ۱۲ سال حبس تعزیری «نوید خانجانی» زندانی سیاسی محبوس در سالن دوازده زندان رجایی شهر کرج به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «نوید خانجانی» دانشجوی محروم از تحصیل، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی پیش تر در ۲۹ آذر ماه ۱۳۸۹ به اتهام نشر اکاذیب، تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به واسطه‌ی انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه، عضویت در شورای مرکزی کمیته گزارشگران حقوق بشر و همچنین تشکیل گروه محرومین از تحصیل در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «پیرعباسی» مورد محاکمه قرار گرفت و در روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۹، حکم ۱۲ سال زندان و چهارصد هزار تومان جریمه نقدی به وکیل وی خانم «شیما قوشه» در طی چهار صفحه ابلاغ و حکم صادره دردادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
 
«نوید خانجانی» پیش تر در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸ در اصفهان بازداشت و پس از گذراندن ۶۵ روز حبس موقت در (بند دو الف سپاه) زندان اوین، در ۱۳ اردیهبشت ماه ۱۳۸۹ با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
 
«نوید خانجانی» مجددا در جریان برخورد با امدادگران داوطلب زلزله آذربایجان بازداشت و در ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم به اندرزگاه ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج انتقال یافت.
 
«نوید خانجانی» در طول دوران حبس خود از ناراحتی دیسک کمر و روده بزرگ رنج می‌برده و بر اساس نظر نهایی متخصص مغز و اعصاب معالج می بایست درمراکز درمانی خارج از زندان تحت درمان قرار می گرفته است. او همچنین مبتلا به مشکل قلبی است و دریچه میترال قلب او دچار ناراحتی است و با تجویز پزشک دارو مصرف می‌کند.
 
«نوید خانجانی» پیش تر در روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی مشکلاتی در ناحیه مهره های چهارم و پنجم کمر؛ در یکی از بیمارستان های تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت.
 
«نوید خانجانی» پس از سپری کردن بیش از چهار سال حبس بدون مرخصی همچنان در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج مجبوس بوده و با در نظر گرفتن حکم جدید در کمتر از یک سال آینده آزاد خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید