۸۱ روز بی‌خبری از وضعیت سیروان کمالی شهروند بازداشت شده در بوکان

«سیروان کمالی» شهروند ٢۴ سالە‌ی بوکانی، ۸۱ روز پیش در ٢١ بهمن‌ماە ١٣٩۴، از سوی سه تن از نیروهای امنیتی ادارە اطلاعات این شهر بازداشت و تاکنون خبری از سرنوشت او در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شهروند کُرد پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده است. کماکان و با وجود پیگیری‌های مداوم خانوادە او، اطلاع دقیقی از دلایل احتمالی بازداشت، مکان نگهداری، وضعیت و سرنوشت احتمالی او در دست نیست.

چند روز پس از بازداشت «سیروان کمالی»، ادارە اطلاعات شهرستان بوکان خانوادە وی را تهدید کرده‌اند کە “تحت هیچ شرایطی حق ندارند جهت مطلع شدن از وضعیت فرزندشان بە این ادارە مراجعە کنند”.

گفته شده با توجه به تلاش‌های خانواده این شهروند برای اطلاع از سرنوشت فرزندشان، مقام‌های امنیتی حاضر به ارائه هیچ توضیحی نبوده‌اند و پیش‌تر به «دایه زلیخا»،مادر ۶۵ ساله این شهروند نیز گفته بودند: “اینجا نیا و سراغ پسرت را از ما نگیر. پسرت یک مفسد و ضد انقلاب است.”

یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند کُرد درباره بدرفتاری و تهدید نیروهای امنیتی اداره اطلاعات بوکان به کمپین گفته: «اداره اطلاعات بوکان با مادر سیروان اتمام حجت کرده‌اند که اگر دوباره به آن اداره مراجعه کند و پیگیر وضعیت فرزندش بشود او را بازداشت خواهند کرد.»

«سیروان کمالی» فرزند حسن، یک کارگر و سرپرست خانوار است. گفته شده پس از بازداشت او خانواده‌اش جهت تامین مخارج زندگی و امرار معاش دچار مشکل شده‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت، مکان نگهداری و سرنوشت قطعی این شهروند اهل بوکان، اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید