برگزار نشدن دادگاه مجدد تیمور نادری‌زاده و فرزاد شاه‌نظری دو زندانی عقیدتی

«تیمور نادری‌زاده» و «فرزاد شاه‌نظری» روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱، جهت دادگاهی مجدد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی حاضر شدند اما به دلیل غیبت قاضی «صلواتی» دادگاه برگزار نشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو زندانی عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام، پس از اعلام نقض حکم صادره اعدام برای آنها از سوی دیوان عالی کشور، و همچنین ارجاع پرونده به شعبه هم‌ارز، در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، قرار دادگاهی دوباره و رسیدگی مجدد و تعیین تکلیف نهایی داشتند. که به دلیل غیبت قاضی «صلواتی» این جلسه برگزار نشد و آنها به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شدند.

گفته این دومین باری است که قاضی «صلواتی» با حاضر نشدن در دادگاه این دو زندانی، جلسه دادگاهی آنها را به تعویق می‌اندازد.

این دو زندانی اهل سنت کُرد، پیش‌تر در سال ۱۳۹۲ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» به حکم اعدام محکوم شده‌اند.

بعدها حکم صادره برای آنها در آبان‌ماه ۱۳۹۴، از سوی دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌ارز ارجاع شد.

«فرزاد شاه‌نظری» فرزند «محمد رئوف» در ۲۲ خردادماه ۱۳۸۹، از سوی نیروهای امنیتی در شمال کشور بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۸ ماه حبس انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی و شکنجه‌های روانی و جسمی شدید، به زندان‌های سنندج، زنجان، اوین و در نهایت رجایی شهر کرج منتقل شد.

این زندانی عقیدتی ۲۸ ساله، به اتهام‌های “محاربه، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در کلاس‌های اعتقادی و سیای، توزیع کتب و سی‌دی‌های دینی، برگزاری شعائر دینی که از جانب دولت ممنوع است (شرکت در نماز عید مطابق زمان شرع اهل سنت در مصلی خارج شهر)” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» به اعدام محکوم شده بود.

همچنین «تیمور نادری‌زاده» فرزند سیف‌الله، در ۲۸ خردادماه ۱۳۸۹، از سوی نیروهای امنیتی در شمال کشور و در زمانی که به شغل کشاورزی مشغول بود بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۸ ماه حبس انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی و شکنجه‌های روانی و جسمی شدید، به زندان‌های سنندج، زنجان، اوین و در نهایت رجایی شهر کرج منتقل شد.

این زندانی اهل سنت ۵۱ ساله، متاهل و دارای سه فرزند است. «عرفان نادری‌زاده» متولد ۱۳۷۰، یکی از فرزندان او نیز در سن ۱۹ سالگی بازداشت و در دادگاه انقلاب به تحمل ۸ سال حبس محکوم شده است.

«تیمور نادری‌زاده» به اتهام‌های “محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در کلاس‌های اعتقادی و سیاسی، در اختیار قرار دادن منزل برای برگزاری کلاس‌های اعتقادی و سیاسی” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» به اعدام محکوم شده بود.

گفته می‌شود بیشتر اعدامی‌های اهل سنت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام “محاربه”، “اقدام علیه امنیت ملی”، “عضویت در گروه‌های سلفی” و “مشارکت در ترور” در دادگاه‌هایی ۱۰ دقیقه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید