ایرج محمدی: در صورت عدم برخورداری از حقوق انسانی خود در زندان چاره ای جز خودکشی نخواهم داشت

«ایرج محمدی» زندانی امنیتی ۳۷ ساله که پیش تر جهت ادامه حبس خود به زندان مرکزی تبریز تبعید شده است، بدون رعایت اصل تفکیک جرائم از حقوق اولیه و انسانی خود در زندان از سوی مسوولین محروم بوده و علیرغم بیماری های گوناکون از حق داشتن پتو و لوازم اولیه که می بایست در اختیار یک زندانی قرار گیرد، محروم است و به ناچار بر روی موزائیک های سرد سالن می خوابد. این زندانی امنیتی گفته ” در صورت عدم برخورداری از حقوق انسانی خود در زندان چاره ای جز خودکشی نخواهد داشت”
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی امنیتی که در حال تحمل هفتمین سال از محکومیت خود در بند سارقین زندان مرکزی تبریز است، علیرغم ابتلا به بیماری های گوناگون از جمله اعصاب ازرسیدگی های پزشکی و درمانی محروم است.
«ایرج محمدی» اهل پیرانشهر پیش تر به همراه «احمد پولادخانی» و «محمد امین آگوشی» در اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ به اتهام «جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام» بازداشت و درنهایت در فروردین ماه ۱۳۹۱ هر کدام به ده سال حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم و جهت گذراندن دوران محکومیت به زندان زاهدان منتقل شدند.
«ایرج محمدی» بارها موردضرب و شتم شدید از سوی زندانبانان قرار گرفته است به طوری که به دفعات مکرر وی را دست‌بند و پاپند زده و در مقابل آفتاب سوزان زاهدان نگهداشته و با لوله‌های پلاستیکی آب (معروف به لوله سبز) مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
« ایرج محمدی» در ۵ فروردین ماه سال جاری به همراه « محمد امین آگوشی» معلم بازنشته و زندانی امنیتی به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.
«محمد امین آگوشی» نیز پیش تر پس از بخشیده شدن حدود دو سال از حبس باقیمانده به مناسبت ۲۲ بهمن عصر روز سه شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد شده بود، وی در گفتگویی که پس از آزادی خود با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» انجام داده بود از دریافت نامه ای در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ جهت گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود در زندان تبریز و معرفی خود در ۳ فروردین ماه ۱۳۹۵ به این زندان خبر داد و جهت ادامه حبس به همراه «ایرج محمدی» به این زندان منتقل شد.
«ایرج محمدی» پس ازانتقال به زندان مرکزی تبریز در روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۵ به همراه «محمد امین آگوشی» به شعبه ۷ دادیاری دادسرای تبریز منتقل و با تشکیل پرونده ای جدید به اتهام «توهین به مسوولین و اخلال در نظم زندان» تفهیم اتهام شدند و اتهامات منتسب داده شده را نپذریفتند.
«ایرج محمدی» به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده و تا کنون ۷ سال از حبس خود را سپری کرده است.
این زندانی امنیتی علیرغم ابتلا به بیماری اعصاب و روان، سابقه سکته مغزی را نیز دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید