آزادی موقت حسین رونقی ملکی پس از ۴۱ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه

«حسین رونقی ملکی» زندانی بیمار، امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، پس از ۴۱ روز اعتصاب غذای اعتراضی، با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. گفته شده این یک مرخصی درمانی ۳۰ روزه است که با دستور و موافقت دادستانی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی بیمار از روز شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، عدم برخورداری از درمان مناسب و همچنین ممانعت مسوولان از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان، دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بود.

او ساعاتی پس از آزادی در صفحه شخصی فیس‌بوکی‌اش نوشته: «امروز با دستور و موافقت دادستانی و با تعویق یک ماهه حکم، به دلیل عدم تحمل کیفر به مرخصی ۳۰ روزه آمدم.»

او در ادامه این پست فیس‌بوکی نوشته: «بعد از چهل و یک روز اعتصاب غذا و سختی‌هایی که پدر و مادرم متحمل شدند و فشار روانی حاکم بر خانواده و اطرافیان این امر محقق شد و امیدوارم که با درایت و کمک مسوولان این مشکل برای همیشه حل شود.»

گفته شده “آزادی حسین رونقی به صورت موقت و به مدت یک ماه و جهت درمان در خارج از زندان بوده است و هر لحظه امکان بازگرداندن وی به زندان وجود دارد.”

Hosain RonaghiMaleki1-kampain

این زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اوین،اخیرا در ۲۸ فروردین‌ماه سال جاری، به علت وخامت جسمانی به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران اعزام و پس از معاینات پزشکی به زندان بازگردانده شد.

او علی‌رغم ابتلا به بیماری‌های گوارشی و کلیوی، به بیماری دیسک کمر و آرتروز گردن و زانو در زندان نیز مبتلا شده است و با وجود دستور پزشکی قانونی و دستور اعزام فوری به بیمارستان از سوی دکتر متخصص همچنان در زندان نگهداری می‌شد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر نیز به دلیل نارسایی شدید کلیه و خطر از دست دادن آن، جهت ادامه درمان از زندان آزاد شده بود، آزادى موقتى که دلایل مختلفى از جمله “عفو رهبرى، مرخصى درمانى و عدم تحمل کیفر” براى آن ذکر شده بود.

این وبلاگ‌نویس زندانی با وجود بیماری و گواهی کمیسیون پزشکی، در ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۴، پس از حضور در دادستانی تهران و اصرار مسوولین جهت بازگشت به زندان، به زندان اوین بازگردانده و به بند ۷ این زندان منتقل شد.

او در چهارشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۴، درپی مشکلات مهره‌ها و کمر جهت معاینه از سوی متخصص ارتوپدی به مطب خصوصی اعزام و پس از معاینه به زندان بازگردانده شد.

این زندانی بیمار همچنین پیش‌تر در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، به دنبال مشکلات کلیوی به بهداری زندان منتقل شد و به علت نبود امکانات درمانی جهت درمان و ممانعت مسوولین از اعزام وی به بیمارستان به سلول خود بازگردانده شد. او همچنین در ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ نیز در پی آنژین قلبی (درد قفسه سینه شدید که منشا درد مشکل در شریان‌های کرونر است) و همچنین تپش قلب شدید به بهداری زندان منتقل و پس تشخیص پزشک برای اعزام به بیمارستان جهت آزمایش خون به علت بالا بودن غلظت خون و همچنین مشکلات قلبی، با ممانعت مسوولین به بند بازگردانده شد.

«حسین رونقی ملکی (بابک خرمدین)» همچنین پیش‌تر در ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸، بازداشت و پس از گذشت ۱۰ ماه بازداشت در بند دو-الف زندان اوین، در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیر عباس» به اتهام «عضویت در شبکه ایران پروکسی»، «توهین به رهبری » و «توهین به رئیس جمهوری» به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید