بازداشت حشمت الله طبرزدی دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران توسط ماموران وزارت اطلاعات

 

«حشمت‌الله طبرزدى» زندانی سیاسی سابق، روزنامه‌نگار و دبیرکل «جبهه دمکراتیک ایران»، صبح سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در حالی که برای دیدار از دکتر «محمد ملکی» فعال سیاسی از خانه خارج شده بود توسط مأموران وزارات اطلاعات بازداشت و به بند ٢٠٩ زندن اوین منتقل شده است.

 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ، «آبتین طبرزدی» پسر حشمت‌الله طبرزدى در صفحه “فیس‌بوک” خود نوشته است: “امروز ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح پدر به عزم دیدار یکی از دوستان منزل را ترک می‌کنند, اکنون پس از دوازده ساعت هیچ خبری از ایشان در دست نیست, احتمال بسیار ایشان در خیابان بازداشت شده‌اند, پیش‌تر در آستانه شب چهارشنبه سوری احضاریه از دادسرای اوین به درب منزل ارسال شده بود, که پدر از گرفتن آن امتناع کرده و مأمورین نتیجه عدم حضور را جلب عنوان کرده بودند”.

بنابراین گزارش، در ۲۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۴  از سوی دادسرای اوین احضاریه‌ای به منزل حشمت الله طبرزدی ارسال شده، اما او از گرفتن این احضاریه خودداری کرده و مأموران اعلام کرده‌اند که او در صورت حاضر نشدن در دادسرا بازداشت خواهد شد.

این روزنامه نگار و دبیر کل «جبهه دمکراتیک ایران»،  پیش‌تر در صفحه فیسبوک خود نوشته بود “امروز دوباره زنگ در خانه را زدند. دو نفر موتور سوار و با ریش و هیئت شناخته شده برای همه ی ما. گفتند از دادستانی ویژه مقدس واقع در زندان اوین آمده ایم. برای حشمت طبرزدی احضاریه داریم. گفتم بگذارید پشت در و بروید، من نمی شناسم کی هستید و این در باز نمی شود. گفتند، باید بیایی تحویل بگیری و امضا بدهی. نپذیرفتم و نرفتم. مدتی گذشت و باز به رسم طلبکار ها شروع کردند به زنگ زدن. گفتند صبح ۴ شنبه ساعت ۹ صبح در شعبه ۲ بازپرسی مقدس حاضر شو.عدم حضور جلب است. گفتم ما سال ها است که جلب می شویم. موتور را سوار شدند و ظاهرا رفتند.چه در باز پرسی حاضر شوم چه نشوم، اما حرف نخواهم زد. هیچ وثیقه و کفالت نخواهم گذاشت.اگر بازداشت کنند،از همان لحظه اول اعتصاب غذا خواهم بود.”

«حشمت‌الله طبرزدی»، دبیر «جبهه دمکراتیک ایران» و از چهره‌های منتقد حکومت و رهبر اسلامی ایران است. او سابقه چندین بار بازداشت و همچنین بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد.

 

این فعال سیاسی پیش تر در ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸، بازداشت و در «دادگاه انقلاب» به تحمل ۹ سال زندان محکوم شده بود.

این روزنامه‌نگار همچنین پیش تر مدیرمسوول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» نیز بوده است.

«حشمت طبرزدی» درساعت ۲۳ سه‌شنبه‌ شب ۹ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل نزدیک به ۵ سال و نیم حبس، آزاد شد.

گفته شده این زندانی سیاسی جهت آزادی مورد عفو قرار گرفته است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید