فاطمه مددی همسر سهیل بابادی: “پنج‌شنبه‌های سیاهِ همسرم ادامه دارد”

«سهیل بابادی» زندانی عقیدتی، در آستانه ورود به پنجمین سال از حبس خود، در زندان رجایی شهر کرج مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار می‌گیرد. «فاطمه مددی» همسر او از ادامه برخوردهای فیزیکی با همسرش از پنج‌شنبه سیاه بند ۳۵۰ اوین تا زندان رجایی شهر می‌گوید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سهیل بابادی» به دنبال درگیری یک زندانی با وی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر و همچنین به دنبال ضرب و شتم او توسط نیروهای امنیتی، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، از بند ۱۰ این زندان به بند ۳ منتقل شد. او پیش‌تر نیز در روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، به همراه برخی دیگر از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته بود. این حادثه بعدها به «پنج‌شنبه سیاه اوین» شهرت یافت.

Sohail Babadi Pic-kampain.info«فاطمه مددی» همسر این زندانی عقیدتی درباره ضرب و شتم اخیر «سهیل بابادی» در گفتگویی تلفنی به کمپین گفته: «همسر من در زمان این حادثه در بند عمومی بوده و در بند سیاسی حضور نداشته است. یکی از زندانیانی که در کار توزیع مواد مخدر در زندان بوده است، از ایشان شکایت می‌کند و موضوع صورتجلسه می‌شود. وکیل بند هم تایید می‌کند و به معاون زندان مراحعه می‌کنند تا موضوع را حل بکنند. متاسفانه در آنجا موضوع به شکل دیگری برمی‌گردد و شخص شاکی ادعا می‌کند که همسر من موبایل دارد. که این موضوع خلاف واقع است. معاون زندان هم گفته اگر شما موبایلت را تحویل ندهی اجازه خروج نخواهی داشت. همسر من به نشانه اعتراض می‌خواسته به مردانی رییس زندان مراجعه بکند که امیریان معاون زندان دستور ضرب و جرح همسرم را می‌دهند و پس از آن ایشان را به بند ۷ که بیش‌تر زندانیان خطرناک در آن محبوس هستند، منتقل می‌کنند. بدون اینکه حتی بتواند وسایلی اعم از کارت تلفن و کارت اعتباری بانکی‌اش را با خودش ببرد.»

همسر «سهیل بابادی» درباره شدت برخوردهای فیزیکی و آسیب‌های وارده به همسرش گفته: «امروز در زمانی که برای ملاقات به زندان مراجعه کرده بودم دیدم بازوهایش تماما کبود شده بود و چون در اعتصاب غذا هست، وضعیتش اصلا مساعد نبود. و همچنین به ایشان رسیدگی هم نشده بود.»

این عضو خانواده «سهیل بابادی» درباره سابقه برخوردهای فیزیکی علیه همسرش در زندان، و ادامه این بدرفتاری از «پنج‌شنبه سیاه اوین» تا زندان رجایی شهر گفته: «دلیل انتقال غیر قانونی همسرم و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از بند ۳۵۰ زندان اوین به رجایی شهر کرج، علی‌رغم اینکه ما ساکن تهران هستیم و محل نگهداری آنها در کرج هست؛ حمله گارد زندان اوین به بند ۳۵۰ در روز ۲۸ فرودین بود که در جریان آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را زخمی کردند و در اخبار هم با عنوان پنج‌شنبه سیاه اوین منتشر شد. همسر من هم جزو افرادی بود که در جریان این حمله مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بعد هم که به همین بهانه کم‌کم برخی از این زندانیان را به زندان رجایی شهر منتقل کردند. همسر من از جمله کسانی بود که به بند عمومی منتقل شد و در بند عمومی هم طبیعی است که با وعده مرخصی یا دادن پول، می‌توان کسی را اجیر کرد تا به یک زندانی حمله کند. برای همسر من هم پارسال این اتفاق افتاده و مورد ضرب و شتم در رجایی شهر هم قرار گرفته بود.»

«فاطمه مددی» درباره وضعیت حقوقی پرونده همسرش گفته: «دوم خردادماه امسال همسر من وارد پنجمین سال از حبس خودش می‌شود. بخش نهایی پرونده‌اش که از سوی دادگاه انقلاب هنوز تعیین تکلیف نشده است. دادگاه تجدیدنظر نیز بعد از چهار سال در نزدیک به یک ماه پیش تشکیل شد و تا به امروز حتی تایید رای دادگاه را به ما اعلام نکرده‌اند و در حال حاضر همسر من در بازداشت موقت است.»

همسر «سهیل بابادی» درباره وضعیت سلامتی این زندانی عقیدتی گفته: «همسرم در زمانی که در بند ۲ الف بوده بر اثر شکنجه دچار مشکل از ناحیه کمر شده و دو سه ماه پیش ما توانستیم مجوز انتقال به بیمارستان، برای مشکل کلیه و سنگ کلیه او بگیریم تا عمل لیرز برای وی انجام بشود. الان که در اعتصاب غذا قرار دارند، طبیعتا کسی که ناراحتی کلیه دارد هر نوع تغییر در تغذیه‌اش می‌تواند برایش مشکل‌ساز شود. وضعیتش هم به خاطر بیماری‌اش بد است و همچنین برای اعتصاب غذایی که داشته فشارش پایین آمده و شرایط جسمی عادی هم ندارد. با توجه به این شرایط متاسفانه نتوانستم هیچ کاری برای بهبود همسرم انجام بدهم.»

او در ادامه ضمن اشاره به مطالبات قانونی «سهیل بابادی» و دلایل اعتصاب غذایش در زندان رجایی شهر گفته: «الان همسرم جز بازگشت به بند قبلی و مجازات کسانی که در حق او خطا کرده‌اند، هیچ خواسته‌ی دیگری ندارد.»

«سهیل بابادی» در اعتراض به “انتقال غیرقانونی و رفتار نامناسب مسوولان زندان رجایی شهر”، از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری، اعلام اعتصاب غذا کرد. این در حالی است که او از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برد و اعتصاب غذا وضعیت جسمانی‌اش را وخیم‌تر کرده است.

«سهیل بابادی» در اول خرداد‌ماه ۱۳۹۱، به دلیل “نوشتن جملات طنز در صفحه فیس‌بوکی کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان” بازداشت و به اتهام “توهین به مقدسات” در دادگاه کیفری استان تهران، به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

این زندانی عقیدتی در نهایت به اتهام “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل ۷ سال زندان محکوم شد.

گفته شده “او مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجباری قرار داشته و  همسر این زندانی عقیدتی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی فرزند ۴ ماهه خود را سقط کرده است.”

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که “در پرونده این زندانی عقیدتی، جعل مدارک صورت گرفته است تا جایی که در نظر کارشناس رسمی در حکم اولیه آمده اکانت فیس‌بوک مورد نظر مربوط به این زندانی عقیدتی نیست.”

«سهیل بابادی» هم‌اکنون پس از گذشت سومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی‌اش در بند ۳ زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.

فایل صوتی کامل گفتگوی «فاطمه مددی» همسر «سهیل بابادی» با «سولماز اسکندری» عضو «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» را در اینجا بشنوید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید