“از خواسته انسانی و قانونی کبودوند دفاع و پشتیبانی کنیم”

پرونده قضایی جدیدی برای «محمد صدیق کبودوند» مدافع حقوق بشر کُرد زندانی، در دوازدهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی‌اش به دادگاه انقلاب ارجاع شده است. دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از سازمان‌های حقوق بشری و فعالان رسانه‌ای درخواست کرده که نسبت به سلامتی و خواسته قانونی این زندانی بی‌تفاوت نباشند و از آن پشتیبانی کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد صدیق کبودوند» روزنامه‌نگار و رئیس «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» در اعتراض به “پرونده‌سازی و تشدید فشار‌ها و اذیت و آزار مقامات امنیتی علیه وی”، از روز یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵،در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

دبیرخانه «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» طی نامه‌ای سرگشاده از وضعیت خطرناک جسمی «محمد صدیق کبودوند» رئیس این سازمان و همچنین ارجاع پرونده جدید قضایی به دادگاه انقلاب برای این روزنامه‌نگار زندانی خبر داده است.

این سازمان با تاکید بر دفاع و پشتیبانی از خواسته انسانی و قانونی محمد صدیق کبودوند نوشته: «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، با دفاع و پشتیبانی از خواسته‌های انسانی و قانونی کبودوند از جمله توقف جریان پرونده جدید و رفع اتهام‌های انتسابی از ایشان، اجرای بدون تعلل قانون تجمیع احکام و آزادی فوری وی از زندان، از دیگر نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی انتظار و درخواست دارد که نسبت به سلامتی و حفظ جان و خواسته این زندانی حقوق بشری بی‌تفاوت و ساکت نمانند.»

متن کامل نامه‌ی سرگشاده سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در سایت این سازمان منتشر شده که در پی می‌آید.

اعتصاب غذای نامحدود محمد صدیق کبودوند در حالی وارد دوازدهمین روز می‌شود که پرونده جدید قضایی، محصول پرونده‌سازی‌های اخیر وزارت اطلاعات علیه بنیان‌گذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، همزمان با اعتصاب غذای ایشان به دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

براساس اطلاعات دریافتی شعبه دوم بازپرسی دادسرای مقدس اوین، دو بار کبودوند را مورد بازپرسی قرار داده سپس کیفرخواستی در دادسرای مقدس صادر کرده و به همراه گزارشی ۱۳۷ صفحه‌ای به دفتر کل دادگاه‌های انقلاب ارسال شده است.

این در حالی است که کبودوند در اعتراض به اتهام‌های انتسابی جدید و تلاش وزارت اطلاعات برای تمدید مدت ده ساله حبس ایشان، از روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ و در دهمین سال حبس خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است و اعلام نامه اعتصاب را در همان روز به معاون دادستانی و مسئولان زندان ارائه داده است. اما وضعیت جسمانی کبودوند طی ده روز اعتصاب، به شدت رو به تحلیل رفته و هم‌اکنون با درد شدید معده و عوارض داخلی و گوارشی و سردرد مداوم و ضعف شدید جسمانی مواجه است.

کبودوند به نزدیکان خود در آخرین دیدار گفته است: «اعتصاب غذای نامحدود را در اعتراض به بیدادگری، زورگویی و ظلم تحمل‌ناپذیر نسبت به خود، تا آخرین نفس ادامه می‌دهد.»

از آنجا که وضعیت جسمانی کبودوند به دلیل ابتلا به بیماری‌های متعدد در زندان از جمله فشار خون مزمن و سابقه بیماری قلبی – عروقی، بسیار نامساعد و نگران‌کننده است. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با هشدار جدی نسبت به بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط به خواست این مدافع حقوق بشر زندانی که نُه سال را پشت میله‌های زندان گذرانده است، مسئولیت حفظ جان و سلامتی رئیس این سازمان و وقوع هرگونه عواقب جبران‌ناپذیر ناشی از ادامه اعتصاب ایشان را متوجه و به عهده مسئولان عالی امنیتی و قضایی ایران می‌داند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، با دفاع و پشتیبانی از خواسته‌های انسانی و قانونی کبودوند از جمله توقف جریان پرونده جدید و رفع اتهام‌های انتسابی از ایشان، اجرای بدون تعلل قانون تجمیع احکام و آزادی فوری وی از زندان، از دیگر نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی انتظار و درخواست دارد که نسبت به سلامتی و حفظ جان و خواسته این زندانی حقوق بشری بی‌تفاوت و ساکت نمانند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ – ۱۹ مه ۲۰۱۶

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید