خانواده مصطفی کریم بیگی: “تهدیدکنندگان هفت سال است به خانه کریم بیگی رهسپار می‌شوند”

«شهناز و مریم کریم بیگى» مادر و خواهر «مصطفی کریم بیگی» یکی از جان‌باختگان در اعتراض‌های مردمی در عاشورای ۱۳۸۸، درباره تداوم تهدیدهای نهادهای امنیتی گفته‌اند: «مشخص نیست این تهدیدها از سوی چه نهادی است اما در این هفت سال تهدیدکنندگان به خانه کریم بیگی رهسپار می‌شوند.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «شهناز کریم بیگی» مادر «مصطفی کریم بیگی» درباره ادامه فشارهای مداوم نهادهای امنیتی بر علیه آنها پس از هفت سال خبر داده‌اند و گفته‌اند: «مریم به دلیل اینکه خواهر مصطفی بود از محل کار اخراجش کردند. به دلیل اینکه نام خانوادگی‌اش با مصطفی یکی بوده است پس نباید کار کند. مریم پس از آن شروع به درس خواندن کرد. الان تهدیدها را دوباره شروع کرده‌اند در ساعات تاریکی یعنی ۷ و ۸ شب، به درب خانه من آمده‌اند و زنگ خانه را می‌زنند و کسی که پشت آیفون بوده با لحن خیلی تند و خشنی به دختر من گفته که پستچی هستم. آنها با زنگ‌های مداوم می‌خواستند که هول و هراسی در ما ایجاد کنند. می‌خواهند اضطراب و ترسمان دهند. در این چند سال اخیر نیز در نیمه‌های شب درب خانه ما می‌آمدند و زنگ می‌زدند و وقتی که ما آیفون را برمی‌داشتیم کسی پشت در نبود.»

این عضو خانواده کریم بیگی در گفتگو با «رادیو فرهنگ» ضمن بازگویی ماوقع ماجرای کشته شدن «مصطفی کریم بیگی» در سال ۱۳۸۸ گفته‌: «مصطفی در ششم دیماه‌ ۱۳۸۸ در عاشورای حسینی به ضرب گلوله کشه شد. طی چهارده روزی که پیگیر سرنوشت فرزندم بودم و پس از اتفاقاتی که در آن روزها برای ما افتاد، در پزشکی قانونی کهریزک او را پیدا کردیم در حالی که گلوله به سرش اصابت کرده بود. از همان روز وقتی که مریم شروع به دادخواهی کرد و گفت برادر مرا کشتید آن ماموری که در آنجا بود با تهدید بسیار وحشتناکی خطاب به مریم گفت خفه شو و صدایت را ببر وگرنه تو را هم می‌کشیم. ما در سال ۱۳۸۹ توسط ماموران اطلاعات شهر ری دستگیر شدیم و در آنجا به دلیل رسانه‌ای کردن و اعتراض مورد بازجویی قرار گرفتیم و ما در آنجا اعلام کردیم تا پای جان ایستادگی می‌کنیم. فرزند ما را کشته‌اید و بعد از او زندگی برای ما تمام شده است. و تا روزی که جان در بدن داریم این راه را ادامه می‌دهیم. بعد از آن به خانه ما زنگ می‌زدند و تهدید می‌کردند که یا خفه می‌شوید یا دخترتان را همچون مصطفی خواهیم کشت. بعد از تمام این تهدیدها ما همچنان مصاحبه می‌کنیم و راهمان را ادامه می‌دهیم واز این تهدیدها هیچ باکی نداریم.»

«شهناز کریم بیگی» درباره فضای امنیتی در جریان و پس از مراسم خاکسپاری «مصطفی کریم بیگی» افزود: «با وجود مخالفت نهادهای امنیتی، چون پدر مصطفی اهل شهریار کرج بود و خواست در آنجا به خاک سپرده شود، پیکر مصطفی را به آنجا انتقال دادیم. با حضور پرشمار ماموران امنیتی و فیلمبرداری آنها، در ۲۲ دی ماه در تاریکی شب در ساعت یک ربع به ۹ مراسم خاکسپاری را انجام دادیم. شرکت‌کنندگان در مراسم مخصوصا جوان‌ترها را تهدید کردند و کتک زدند. مراسم خاکسپاری و بعدها مراسم ختم را در فضایی کاملا امنیتی انجام دادیم. برای چهلم هم در مسجد به ما اجازه برگزاری مراسم ندادند و ما بر سر مزار مصطفی مراسم را برگزار کردیم. و هر سال قبل از مراسم، من و یا پدرش را به اطلاعات یا پلیس امنیت احضار می‌کنند.»

در همین رابطه «مریم کریم‌بیگی» روز پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، در بخشی از یک پست فیس‌بوکی، درباره یکی از تازه‌ترین موارد “آزار و اذیت و تهدیدهای نیروهای امنیتی” بر علیه خانواده‌اش نوشته بود: «من کابوس‌هایم را در بیداری زندگی می‌کنم و برای ادامه‌ی این کابوس در بیداری، سربازان گمنام، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند…»

«مصطفی کریم‌بیگی» متولد ۱۳۶۲، یکی از کشته‌شدگان اعتراض‌های مردمی در ۶ دی‌ماه ۱۳۸۸ (عاشورا) در حوالی خیابان نوفل لوشاتو است که مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و جان باخت.

فایل صوتی کامل گفتگوی «شهناز و مریم کریم بیگى» مادر و خواهر «مصطفی کریم بیگی» با «سعید اوحدی» را در اینجا بشنوید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید