بهنام موسیوند جهت تحمل ۳ سال حبس به زندان رفت

«بهنام موسیوند» فعال سیاسی و مدنی صبح امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه جهت سپری کردن ۱۲ ماه محکومیت و همچنین ۲ سال حبس تعزیزی پیشین ، خود را به زندان اوین معرفی کرد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال سیاسی و مدنی پیش تر به همراه «نوید کامران» دیگر اعضای پرونده در دادگاه بدوی هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند و حکم صادره برای هرکدام از آنها در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.
 
«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شد .
 
این فعال سیاسی و مدنی طی احضاریه ای که از سوی اجرای احکام دادسرای مقدس واقع در زندان اوین در هفته گذشته به او ابلاغ شده بود می بایست خود را پس گذشت ۵ روز از دریافت ابلاغیه به این ارگان قضایی معرفی می کرد.
 
«بهنام موسیوند» در نهایت صبح امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۵جهت سپری کردن دوران محکومیت ۳ سال حبس روانه زندان اوین شد.
 
پیش تر در دادگاه تجدید نظر که در روز سه‌شنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۴ جهت بررسی پرونده «بهنام موسیوند» و سه هم پرونده ای خود «آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی «بابایی» و با حضور وکلای آنها برگزار شد، «بهنام موسیوند» در خصوص به اشتراک گذاشتن پست توهین به «سید محمد خاتمی» (نقل صحبتهای آیت الله علی منتظری در خصوص ایشان) در صفحه فیسبوک خود مورد بازخواست قرار گرفت .
 
قاضی «بابایی» از او پرسید ” شما می گویید حکومت استبدادی است؟”
 
«بهنام موسیوند» در پاسخ به این سوال گفت ” اگر به منتقد و مخالف خود اجازه اظهار نظر ندهد جواب من بله است.
 
این فعال مدنی در ادامه افزود ” به گفته آیت الله علی منتظری ایشان در مدت تصدی پستشان به استباد مشروعیت داد.”
 
یکی دیگر از مصادیق اتهام به این فعال مدنی در دادگاه تجدید نظر از سوی « قاضی بابایی» مخدوش کردن چهره ی ناجا بوده است.
 
«بهنام موسیوند» در ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۳ پس از شرکت در مراسم سالگرد جانباخته «ندا آقا سلطان» بازداشت شد.
 
مامورین در بازداشتگاه ناجا او را جهت تحقیر عریان کرده بودند.
 
این فعال سیاسی و مدنی پس از آزادی در پست فیسبوک خود نوشت “پس از عریان کردنم در بازداشتگاه ، اولین کسی که یادم اومد «شاهین نجفی» بود” (اشاره به عریان شدن شاهین نجفی و گروه موسیقی او در حمایت از عریان کردن زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین “پنجشنبه سیاه»
 
«بهنام موسیوند» پس از بازخواست از سوی قاضی «بابایی» در خصوص این نوشته این گونه پاسخ داد ” ” مأموران شما من رو لخت نمی کردند تا من هم نمی نوشتم”
 
این فعال سیاسی و مدنی با اشاره به پست دیگری از سوی قاضی «بابایی» در صفحه فیسبوک درخصوص فرخوان و تجمع در مقابل دفتر ریاست جمهوری به علت ضرب و شتم و حمله به زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین “پنجشنبه سیاه ” مورد محاکمه قرار گرفت و در پاسخ گفت ” اخبار بیست و سی چطور به این اخبار پرداخته و به قول خود تفصیر کرده اما ما حق(تقاضای) رسیدگی و تشکیل کمیته ای بی طرف و مستقل را نداریم؟ ” (ضمن اینکه بر اساس قانون اساسی تجمع مسالمت آمیز حق قانونی و شهروندی من است و کار خطایی نکردم و همچنین دیگر جرم منتسب داده شده: حضور در منازل کشته شدگان و زندانیان سیاسی بوده است. که در دفاع از خودم می گویم وظیفه ی انسانی ام بوده است.) “
 
«زهرا مینویی» در مرحله تجدید نظر در روز سه‌ شنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۴، در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی «بابایی» وکالت «گلرخ ایرایی» و «بهنام موسیوند» را برعهده داشته، «امیر رئیسیان» وکالت «آرش صادقی» و «گلرخ ایرایی» و همچنین «نصرتی» وکالت «نوید کامران» را پذیرفته بودند.
 
حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر برای «بهنام موسیوند» و هم پرونده او « نوید کامران» به طور جدا گانه هر کدام ۱۲ ماه اعلام شد.
 
لازم به ذکر است همچنین به « نوید کامران» نیز احضاریه ای جهت اجرای حکم از سوی اجرای احکام دادسرای مقدس اوین ابلاغ شده است و او می بایست جهت سپری کردن ۱۲ ماه حبس طی روز های آینده خود را به این ارگان قضایی معرفی کند.
 
همچنین «آرش صادقی» صبح روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۵ جهت پرسش در خصوص احضاریه ای به دادسرای مقدس زندان اوین مراجعه کردو پس از حضورش در این ارگان قضایی جهت سپری کردن محکومیت ۱۹ سال حبس بازداشت و بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
همچنین «گلرخ ابراهیمی ایرایی» همسر «آرش صادقی» که پیش تر به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه جهت دفاع آخر بود، به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شده است. او تا کنون هیچگونه احضاریه ای جهت اجرای حکم خود از سوی مسوولین دریافت نکرده است.
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید