نازنین زاغری احتمالا به سلول انفرادی بازگردانده شده است

«ریچارد رتکلیف»، همسر «نازنین زاغری رتکلیف»، شهروند ایرانی‌ بریتانیایی دستگیرشده در ایران، می‌گوید از پنجم ماه ژوئن از او بی‌خبر است و احتمالا او را به سلول انفرادی بازگردانده‌اند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو فردا، «نازنین زاغری»، شهروند ایرانی-بریتانیایی که با دختر نوزاد خود به ایران سفر کرده بود، در فروردین ماه، هنگام خروج از ایران، بازداشت شده، کودکش از او گرفته شده و اکنون در زندان به سر می‌برد.
 
بنیاد «تامسون رویترز» در اطلاعیه‌ای گفته بود خانم زاغری، از چهار سال پیش مدیریت بعضی پروژه‌های این بنیاد را برعهده داشته است ولی این پروژه‌ها ربطی به ایران نداشته و او برای دیدار خانواده‌اش به زادگاه خود سفر کرده بود.
 
روزنامه «تلگراف» ۲۴ خرداد ماه، گفته از پنجم ژوئن (۸ روز قبل از آن) تماس‌های تلفنی تقریبا روزانه او با خانواده‌اش قطع شده‌ و حتی مشخص نیست او در چه زندانی نگهداری می‌شود.
 
این روزنامه به نقل از آقای رتکلیف می‌گوید «فکر می‌کنم او را به سلول انفرادی بازگردانده‌اند.
 
«ریچارد رتکلیف» افزوده است «همه آنچه می‌دانیم ثابت می‌کند او را به سلول انفرادی برده‌اند. این موضوع واقعا نگران‌کننده است. او به وضوح ابراز امیدواری کرده بود که برای مراسم تولد گابریلا (دختر خانواده رتکلیف) خارج از زندان خواهد بود».
 
گدرنامه بریتانیایی دختر دو ساله‌ی آقا و خانم رتکلیف ضبط شده است و او نزد خانواده مادری‌اش به سر می‌برد. جمهوری اسلامی، اجازه نمی‌دهد فرزندان زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده باشند، تابعیت سرزمین مادری خود را بگیرند.
 
خانم زاغری در میانه فروردین ماه در فردوگاه تهران بازداشت شده، دلیل بازداشت او مشخص نیست و در عین حال معلوم نیست چرا او را پس از بازداشت به مکانی نامشخص در استان کرمان منتقل کردند.
 
پس از انتقال به کرمان ظاهرا برای مدتی در سلول انفرادی بوده و سپس در ۱۸ ماه مه، یک ماه پیش، به بند همگانی منتقل شده‌ و اجازه یافته با خانواده و دخترش دیدار کند.
 
ریچارد رتکلیف گفته او در حال حاضر حتی مطمئن نیست همسرش کجا نگه‌داری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید