محرومیت ناهید گرجی از خدمات درمانی و وضعیت نامناسب در زندان

علی‌رغم بیماری‌های مختلف جسمی و روحی «ناهید گرجی» فعال اجتماعی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد مسوولین زندان از تحویل گرفتن داروهای مورد نیاز این زندانی که از سوی خانواده اش تهیه شده خودداری می کنند و این زندانی از خدمات درمانی محروم است . .
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ناهید گرجی» در ۱۹ فروردین ماه سال جاری جهت تحمل سه سال حبس تعزیری راهی زندان وکیل آباد مشهد شد.
 
او پیش تر در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۳ پس از حضور ماموران امنیتی در منزل به علت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد.
 
ماموران امنیتی پس از بازداشت با مراجعه مجدد به منزل، جهت بازرسی وسایل شخصی او از قبیل کامپیو‌تر، دوربین عکاسی و تلفن همراه وی را ظبط و با خود برده اند.
 
این فعال اجتماعی پس از بازداشت به دادگاه انقلاب “کوه سنگی” شهر مشهد منتقل و پس از ساعاتی بازجویی به مکانی نامعلوم منتقل شد و پس از سپری کردن دو هفته بازداشت، قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای او صادر شد.
 
به گفته اعضای خانواده مبلغ تعیین شده سنگین و از توان خانواده خارج بود.
 
«ناهید گرجی» در نهایت در اوایل مهر ماه ۱۳۹۴ درپی شدت گرفتن بیماری افسردگی به قید وثیقه از زندان آزاد شد.
 
او از سوی دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
در ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۳، ۸ تن از نمایندگان پارلمان اروپا با انتشار یک نامه مشترک به «فدریکا موگرینی»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، نسبت به بازداشت «ناهید گرجی» ابراز نگرانی کردند و از وی خواستند تا نگرانی‌های آنان در خصوص این فعال اینترنتی را با دولت ایران در میان بگذارد و و خواستار آزادی او شدند.
 
یک منبع کاملا نزدیک به این فعال اجتماعی طی گفتگویی با کمپین گفته : مدتی است که ناهید دچار پادرد شدید ، پوکی استخوان و مشکلات شدید روحی شده است. همچنین در زندان به او دارو نمی دهند و علی رغم درد شدید در پاهایش حتی مسوولین اجازه ورود دارو با هزینه شخصی را هم به او نمی دهند و تا کنون با اعزام او به مرخصی جهت درمان مواففت نشده است.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید