گزارشی از وضعیت احمد عسکری روزنامه نگار زندانی

مسوولین وزارت اطلاعات با اعطای مرخصی «احمد عسکری» دانشجوی رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که از بیماری صرع و اختلال عصبی جدی رنج می برد، ممانعت می کنند. این درحالی است که این زندانی از شرایط جسمی و روحی بسیار بدی در زندان رنج برده و به دفعات دچار تشنج های عصبی شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مادر این زندانی طی گفتگویی با کمپین در خصوص آخرین وضعیت فرزندش گفته ” فرزندم مبتلا به بیماری صرع و اختلالات شدید عصبی است و از سر درد های شدید رنج می برد. او در حال حاضر از ۵ نوع قرص برای صرع استفاده می کند که پیش تر پس از اعزام وی بیمارستان خمینی برای او تجویز شد.”
 
مادر این زندانی درادامه افزود ” احمد می بایست قرص دپاتین را نیز جهت اعصاب استفاده کند که آخرین بار نسخه او را که حدود ۲۵۰ هزار تومان شد، تهیه کردم و در اختیار بخش اداری زندان اوین قرار دادم تا به فرزندم بدهند. اکنون این دارو و داروهای دیگرش تمام شده است و او تنها ۵ قرص را که پیش تر پس از اعزام او به بیمارستان امام خمینی از سوی پزشکان برای او تجویز شده است را استفاده می کند.”
 
مادر« احمد عسکری» در خصوص وضعیت جسمانی خودش افزود “من از بیماری مشکوک به «سرطان لوزالمعده» رنج می‌برم و در همین رابطه پزشکان اعلام کردند که معالجه من نیاز به شیمی‌درمانی و بستری و مراقبت های پی در پی دارد اما تنها فرزندم در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و مسوولین وزارت اطلاعات با اعطای مرخصی به او مخالفت می‌کنند.”
 
مادر این زندانی سیاسی در مورد پرونده‌سازی وزارت اطلاعات گفت: «فرزندم تنها به دلیل اینکه یک بازجو می‌خواهد در زندان است. چطور می‌شود در یک کشور اسلامی یک بازجو دارای این قدرت باشد که یک جوان را که تنها فرزند من هست در زندان محبوس کنند. ماموران وزارت اطلاعات زمانی که جهت بازداشت احمد به منزل ما آمدند با رفتاری توهین‌آمیز و خشونت‌ آمیز وارد شدند و من نیمه برهنه بودم، حتی اجازه ندادند تا لباسم را بپوشم.»
 
مادراین زندانی در پایان افزود “علی رغم تمامی اطلاعات پزشکی در پرونده فرزندم و همچنین ابتلای او به بیماری «صَرع و تشنج» و اختلالات عصبی، وزارت اطلاعات بدون توجه به مدارک موجود با آزادی مشروط او مخالفت کرده است.”
 
احمد عسگری دانشجوی رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز پیش تر در جریان اعتراضات مردمی سال ۸۸ از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از گذشت ۳۳ روز بازداشت با تودیع وثیقه ۷۰ میلیونی از زندان آزاد شد.
 
او آخرین بار در ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۲ در پارک فدک تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و در۱۶ مهر ماه همان سال به قید وثیقه آزاد شد.
 
این روزنامه نگار زندانی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی از سوی قاضی «مقیسه» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی «زرگر» عینا تأیید شد.
 
دیدار با زندانیان سیاسی آزاد شده، حضور در تجمعات پس از انتخابات ۸۸ و حمایت از فتنه، بخشی از فعالیت هایی بود که این اتهامات را متوجه این روزنامه نگار زندانی کرده است.
 
 
« احمد عسکری» در ۲۳ دی ماه ۱۳۹۳ جهت تحمل ۵ سال حبس تعزیری راهی زندان اوین شد.
 
 
«احمد عسکری» سابقه همکاری با روزنامه های کارون و مردم سالاری را دارد و اکنون در بند هشت زندان اوین در شرایط بسیار بد جسمی و روحی نگهداری می شود.
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید