۲۵ زندانی اهل سنت اعدام شدند/ اسامی

صبح روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد، حداقل ۲۵ زندانی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده‌اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، درپی حمله روز دوشنبه گارد ویژه سیاهپوش زندان تعداد ۳۶ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام که در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شدند با دستبند-پابند و چشم بند و تحت تدابیر شدید امنیتی به سلول انفرادی منتقل شدند. طبق آخرین گزارش حکم ۲۵ تن از این زندانیان دیروز اجرا شده است.
 “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” هم با انتشار گزارشی اسامی این  زندانیان را ۲۵ تن اعلام کرده که عبارت: از «کاوه ویسی ، طالب ملکی ، بهروز شاه نظری ، کاوه شریفی، آرش شریفی ، کیوان مومنی فر ، وریا قادری ، عالم برماشتی ، بهمن رحیمی ، مختار رحیمی ، یاور رحیمی ، شاهو ابراهیمی، امیدپیوند، آدریس نعمتی ، احمد نصیری ، فرزاد هنرجو، امجدصالحی ، محمد غریبی ، شهرام احمدی ، کیوان کریمی ، امید محمودی ، پوریا محمدی به همراه حکمت عراقی ، حمزه عراقی و علی عراقی» که همگی در سحرگاه روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در زندان رجایی شهر اعدام شده اند.
خانواده های تنی چند از زندانیان طی گفتگویی با «کانون» از روئیت اجساد اعدام شدگان در پزشکی قانونی کهریزک خبردادند.
در پی اعدام دسته جمعی ده ها زندانی سنی مذهب در سحرگاه روز جاری، زندانیان عقیدتی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی شهر کرج که اکثر آنها را زندانیان سنی مذهب تشکیل داده اند؛ درهمدردی با خانواده های داغدار دست به اعتصاب غذا زده اند. همچنین درپی این اعدام های دسته جمعی جو زندان کاملا امنیتی و آماده باش شده است و اعتراضات متشنج کننده گزارش شده است.
این درحالیست که نیروهای امنیتی اجازه ندادند که خانواده های اعدام شدگان اجساد فرزندان خود را ببیند. و نیروهای امنیتی، لباس شخصی ها و نقاب داران ، زندانیان اعدام شده را تحت شدید ترین شرایط امنیتی در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا به خاک سپردند و مانع از نزدیک شدن خانواده ها به اجساد شدند.
همچنین دیروز دادگستری کُردستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که تعدادی از اعضای گروه “توحید و جهاد” به جرم کشتن ۲۱ تن از پرسنل نظامی ایران اعلام کرده اند.
دادگستری کُردستان بدون اشاره به شمار زندانیانی که اعدام شده اند مدعی شده است که اعدام این زندانیان در پی “اتمام مراحل قضایی و تکمیل تحقیقات پرونده و رفع ایرادات و حفظ و رعایت کامل حقوق دفاعی و استفاده آنان از و کلای متعدد” صورت گرفته است.
دادگستری کُردستان در حالی زندانیان اعدام شده دیروز را عاملان ترور ملا محمد شیخ الاسلام و برهان عالی و محیط بانان سنندج معرفی کرده است که اسفند ماه ۱۳۹۳ شش تن دیگر از زندانیان عقیدتی کُرد به نام های “جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، هادی حسینی، کمال ملایی، صدیق محمدی و حامد احمدی” را با همین اتهام اعدام کرده بوند.
اکثر این زندانیان طی سال‌های ۸۸ تا ۹۰ در کُردستان توسط “مأموران وزرات اطلاعات” بازداشت شده و پیش از محاکمه، بدون دسترسی به وکیل و یا ارتباط با خانواده، برای چندین ماه در سلول انفرادی نگهداری شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که آنها در این دوران شکنجه شده و یا مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.
 …………

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید