وضعیت وخیم عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار دربند

“عیسی سحرخیز”، روزنامه نگار اصلاح طلب که پس از بازداشت در آبان ماه سال گذشته و از اسفندماه به بیمارستان منتقل شده بود، دچار عارضه قلبی شده است. پیش از این پزشکان معالج وی با استناد به پرونده پزشکی به مسوول تیم مراقبت از او اعلام کردند که ضرورتی جهت نگهداری ایشان در بیمارستان وجود ندارد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام، مسوول تیم مراقبت از این روزنامه نگار طی تماس های مکرر موفق به ارتباط با مقامات ارشد زندان نشد چراکه نگهداری او در زندان می تواند خطرناک باشد و با توجه به نوسان شدید فشارخون که بارها باعث سقوط و زمین خوردنش در زندان و بیمارستان شده محیط زندان می تواند جان وی را به خطر اندازد.
 
عیسی سحرخیز روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه دوباره دچار ناراحتی قلبی شدید شد، طوری که زیر چادر اکسیژن رفت و فشارخون وی برای چندمین بار نوسان شدید پیدا کرد. طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری(ماده ۵۰۲ و ۵۲۲) زندانیانی که دچار بیماری های صعب العلاج و لاعلاج هستند الزامی برای طی شدن دوره محکومیتشان ندارند.
 
پزشکان سحرخیز بارها اعلام کرده اند که وی شرایط بازگشت به زندان را ندارد و این مسئله به احتمال بسیار زیاد برای او خطرات جانی به دنبال خواهد داشت.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید