انتقال محمد عبدلهی زندانی سیاسی به همراه پنج زندانی دیگرجهت اجرای حکم اعدام

«محمد عبدالهی» شهروند اهل بوکان و زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه صبح امروز به همراه دست‌کم پنج زندانی دیگر با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر، جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد عبدالهی» پیش تر در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده اش در ۹ خرداد ماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زد ودر سی‌ودومین روز از اعتصاب غذای خود با وعده مساعد مسوولین مبنی بر «پذیرش اعاده دادرسی او» به اعتصاب غذایش پایان داده بود. او نامه ای سرگشاده‌ در خصوص اعتصاب غذای خود به رئیس قوه قضائیه نوشته بود که پیش تر از سوی «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» منتشر شد.
 
حکم اعدام این زندانی ۳۵ ساله پیش تر در فرودین ماه ۱۳۹۳ پس از تایید در دیوان عالی کشور به صورت رسمی از سوی اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شد.
 
«محمد عبدالهی» به علت عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.
 
«محمد امین عبدالهی» برادر این زندانی سیاسی کُرد نیز پیش تر در پاییز سال ۱۳۸۴، در «امیرآباد» به اتهام «همکاری با احزاب کُرد مخالف حکومت» بازداشت و به اطلاعات شهر «بوکان» منتقل شد و پس از مدتی به زندان مرکزی «ارومیه» انتقال داده شد.او پس از آن به زندان «مهاباد» منتقل شد و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی توسط دادگاه انقلاب «مهاباد» به اتهام «محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف» و «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و به تحمل ۲۰ سال زندان محکوم شد. سپس در شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر شهر «ارومیه»، در ۲۶ دی‌ماه ۱۳۸۸، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «محاربه با خدا» حکم او افزایش یافت و به اعدام محکوم شد. در ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۹، حکم این زندانی سیاسی در دادگاه تجدید نظر تائید شد.
 
اسامی پنج زندانی دیگر با اتهامات مربوط مواد مخدر که طی روز جاری به همراه «محمد عبدالهی» جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده اند به قرار زیر اعلام شده است.
 
محمد عبدالهی ، جهانگیر رضوی زاده، جبرئیل کنعانی ، توحید پورمهدی و هم پرونده ایش، کامران پورفت
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید