دکتر کامران ایازی آزاد شد

«کامران ایازی» وبلاگ نویس محبوس در بند ۸ زندان اوین، ۲۶ مرداد‌ماه با پایان دوران محکومیتش، آزاد شد.

 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کامران ایازی»، سه‌شنبه ۲۶ مردادماه ۱۳۹۵، پس از گذراندن محکومیت اش از بند ۸ زندان اوین آزاد شد. او پیش تر در دی‌ماه سال گذشته پس از گذراندن ۵ سال حبس از زندان رجایی شهر آزاد و تنها ۵ ماه پس از آزادی‌اش، برای اجرای حکم سه ماه و یک روز حبس مربوط به مقاومت در مقابل حمله گارد ویژه به بند ٣۵٠ در سال ۱۳٩٣، به زندان اوین فرا خوانده شده بود.

 

دکتر کامران ایازی دندانپزشک در بهمن ماه ۱۳۸۹ از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر شیراز در مطب محل کار خود بازداشت و پس از ۸ روز به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد و طی دوران ۳ ماه تحمل سلول انفرادی به منظور کسب اعترافات و نیز مصاحبه تلویزیونی مورد ضرب وشتم و شکنجه روحی قرار گرفت .

کامران ایازی به دلیل فعالیت در فضای مجازی و وبلاگ نویسی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «صلواتی» به اتهامات “اجتماع و تبانی”و “توهین به مقدسات” به ۹ سال حبس تعزیری، ۱۶۰ ضربه شلاق و ۴۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود که پس از آن پرونده ایشان به منظور رسیدگی در مورد اتهام “سب النبی”  به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده بود ، که این حکم در پی اعلام عفو عمومی، به پنج سال کاهش پیدا کرد

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید