خداآفرین صیادنژاد فعال فرهنگی در روستایی در تبریز به ضرب گلوله کشته شد

«خداآفرین صیادنژاد»، فعال فرهنگی اهل آذربایجان ۳۰ مرداد‌ماه در روستای حسرتان (نوروزلو) توسط ماموران اطلاعات به ضرب گلوله کشته شد

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از  آراز نیوز، بامداد روز شنبه۳۰ مردادماه حوالی ساعت ۱:۲۰ دقیقه، نیروهای اطلاعاتی با حمله و محاصره روستای حسرتان (نوروزلو) از توابع شهر تبریز، «خداآفرین صیادنژاد»،فعال فرهنگی را به ضرب گلوله کشتند.

ماجرا از زبان یکی از اهالی روستا  چنین توصیف می شود:”نصف شب حوالی ساعت ۱ بود دیدم چند خودروی غریبه خودروی “صیاد” را دنبال می کنند. خودروهای غریبه مسلح بودند. ایست دادند، بعد شروع به رگبار ماشین کردند. صیاد با دوستش سریع ماشین را روبروی خانه شان نگه داشتند و از ماشین پیاده شدند. ماموران لباس شخصی همه جا را به رگبار بسته بودند در این میان دیدم صیاد به طرف خانه همسایه شان «بایاز علی آسیابی» می دود ماموران تا او را دیدند بطرفش تیر اندازی کردند. وی در اولین تیر به زمین افتاد. رعب و حشت روستا را در یک آن فرا گرفت. مردم وحشت زده به بیرون آمدند اما ماموران لباس شخصی همه را تهدید میکردند کسی بیاد جلو کشته میشه. تیر از پشتش خورده و از سینه اش بیرون آمده بود و در دم جان باخت.”

بنا به گفته شاهدین نام یکی از مامورین اطلاعاتی «علیپور» عامل شلیک بوده است .مامورین اطلاعات جنازه این جوان را به تبریز منتقل کردند.

ماموران اداره اطلاعات جنازه وی را با خود برده و گفته اند جنازه را به تبریز منتقل خواهند کرد.این جوان آ‌ذربایجانی پیش از این سابقه دستگیری در سال ۱۳۸۵ داشت.

«خدا آفرین صیاد نژادعلی« دیکلماتور آ‌ذربایجانی بود و دختر وی نیز از دیکلماتورهای جوان آذربایجانی می باشد.

روستای  حسرتان در ساحل رود آراز از توابع شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید