حکم اعدام قاتل پزشک اردبیلی اجرا شد

 
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از اجرای حکم قصاص قاتل پزشک معروف اردبیلی خبر داد و گفت: این حکم صبح امروز در زندان مرکزی اردبیل اجرا شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناصر عتباتی در رابطه با روند رسیدگی به این پرونده اظهار کرد: با دستور رئیس کل دادگستری استان اردبیل مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده و به لحاظ اهمیت موضوع و جوی که پس از قتل این پزشک معروف اردبیلی ایجاد شده بوده، بررسی این پرونده با دستور ریاست دادگستری استان اردبیل به صورت ویژه، خارج از نوبت و با نهایت دقت و ظرافت در دست بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش ایلنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ادامه داد: اقدامات تحقیقی و تعقیبی پرونده فوق با نهایت دقت و به لحاظ سرعت در دادسرای اردبیل، تحت نظارت مستقیم دادستان و با استفاده از کارآگاهان مجرب آگاهی انجام گرفت و با توجه به دلایل و مدارک موجود در پرونده کیفرخواست صادر شد.
 
او تصریح کرد: این پرونده با حضور وکیل اولیای دم و دو وکیل متهم، در دادگاه کیفری یک استان اردبیل و در حضور ۳ قاضی مجرب و نماینده دادستان در جلسات متعدد مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از بررسی دقیق پرونده حکم بر قصاص قاتل صادر شد. این حکم در دیوان عالی کشور تایید و با توجه به تقاضای اولیای دم مبنی اجرای حکم قصاص، صبح امروز اجرا شد.
 
عتباتی اعلام کرد: انگیزه قتل کاملا فردی بود و جنبه شخصی داشته و برخلاف شایعات و جوسازی‌های صورت گرفته هیچ گونه ارتباطی به مسائل درمان و روابط پزشک و بیمار در این پرونده وجود نداشت.
 
به گزارش ایلنا به نقل از میزان، اول مرداد ماه سال گذشته دکتر اصغر پیرزاده از متخصص آنکولوژی در اردبیل به قتل رسید و قاتل که جوانی ۲۲ ساله بود بلافاصله دستگیر شد. برخی، انگیره قاتل را مسائل پزشکی عنوان کردند و از قتل این پزشک در مطبش خبر دادند که دادستان اردبیل در این رابطه گفت: قاتل جوانی ۲۲ ساله و از آشنایان مقتول است و قتل در محل اقامت و سکونت قاتل اتفاق افتاده است.
 
گفتنی است که شمار زیاد اعدام‌ها در ایران از جمله مواردی است که کشورهای غربی، نهادهای بین‌المللی حقوق بشری و احمد شهید، گزارشگر قبلی ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران هم، بارها از آن انتقاد کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید