مخالفت دادستان با آزادی مشروط مریم نقاش زرگران

در پی تماس تلفنی خانواده «مریم (نسیم) نقاش زرگران» با دادستانی به آنها گفته شده، با درخواست آزادی مشروط این نوکیش مسیحی از سوی دادستان مخالفت شده است و این زندانی می بایست جهت ادامه دوران محکومیت خود هر چه سریعتر به زندان بازگردد. «مریم (نسیم) نقاش زرگران» زندانی محبوس در بند زنان (نسوان) زندان اوین پیش تر در ۳۱ مرداد ماه به مرخصی درمانی اعزام شد و علی رغم وخامت شدید جسمانی و همچنین وعده مسوولین جهت مرخصی طولانی مدت و قابل تمدید، می بایست هرچه سریعتر به زندان بازگردد. این زندانی مبتلا به بیماری «ASD» است و پیش تر در حدود ٩ سال پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و در پی این جراحی او نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و همیشگی پزشکی دارد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تنها پس از گذشت چند روز از بازداشت «سعید عابدینی» در سال ۱۳۹۱ که برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران سفر کرده بود، «مریم «نسیم» نقاش زرگان» طی تماس تلفنی از سوی پلیس امنیت احضار و بازداشت شد .
 
نیروهای امنیتی پس از بازداشت، او را جهت انگشت نگاری به زندان اوین منتقل کرده و بدون کوچکترین توضیحی و بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی او را به ساختمان وزرا منتقل کردند.
 
یک منبع نزدیک به این نوکیش مسیحی اغلب سئوالات مطرح شده در زمان بازجویی را در خصوص برگزاری مراسم در کلیسا های خانگی عنوان کرد.
 
«مریم «نسیم» نقاش زرگران» پس از بازجویی ها به بند زنان (نسوان) زندان اوین منتقل شد و از سوی شعبه ٢ دادسرای شهید مقدس تفهیم اتهام شد.
 
اتهام منتسب داده شده به این نوکیش مسیحی (تبلیغ علیه نظام) عنوان شد.
 
«مریم «نسیم» نقاش زرگان» در نهایت پس از تحمل ١٩ روز بازداشت موقت به قید وثیقه ٧٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
 
او درنهایت از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
این در حالی‌است که چنین اتهامی هرگز به او تفهیم نشده بود.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید