ادامه تظاهرات اعتراضی در مریوان و بازداشت پنج تن از تجمع کنندگان

برای بار دیگر شمار زیادی از مردم شهر مریوان در اعتراض به وضعیت نامناسب جادەای دست به راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی گستردەای در سطح این شهر زدند. که پنج تن از شرکت کنندگان این تجمع اعتراضی تاکنون دستگیر شدەاند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این تظاهرات در شرایطی برگزار گردید که سطح شهر مریوان به صورت وسیع از سوی نیروهای امنیتی ملیتاریزه شده بود. شهروندان مریوانی در اعتراض به هر آنچه “سهل‌انگاری مسئولان حکومتی نسبت به خطرات ناشی از تانکرهای حمل سوخت که جان ساکنان این شهر را تهدید می‌کند” عنوان شده است، بار دیگر مجدداً به خیابان‌ها آمدند.
 
اعتراضات مردم با پلاکاردهایی در محکومیت عدم رسیدگی مسئولان دولتی به وضعیت جاده های مابین سنندج و مریوان و مضامینی همچون اعتراض به مرگ و میر صدها تن از جوانان در این جاده ها، همراه بود.
 
در پی برگزاری این تجمع ۵ تن از تجمع کنندگان و فعالان  کمپین “نه به تانکر مرگ” مریوان و تجمع اعتراضی آن، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
 
mariwan-b-hrkurdسیران خورنیکا، آرتین حسن زاده، بهره عارفی، پروین رضایی و عادل رشیدی از جمله کسانی هستند که تاکنون توسط ماموران امنیتی بازداشت شدەاند.
 
گفتنی است که مردم مریوان با راهپیمایی در خیابان های شهر در میدان “ملا بیسارانی” تجمع کردند. فرماندار مریوان در محل تجمع مردم معترض حضور پیدا کرد، ولی با شعارهای همچون “فرماندار خجالت خجالت” ، “فرماندار استعفا استعفا” مجبور به ترک محل شد.
 
شایان ذکر است که از صبح روز پنجشنبه ۵ نفر از سازمان دهندگان این تجمع دستگیر شده اند. مردم با شعار “خیابان خروشاوه” خواستار ادامه تجمع تا آزادی دستگیر شدگان شدند. مقامات حکومتی وعده دادەاند که تا روز جمعه افراد بازداشتی را آزاد کنند، با این وجود مردم تاکید کرده اند، که در هر صورت روز جمعه نیز به اعتراضاتشان ادامه میدهند.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید