بازداشت و بی خبری از سرنوشت یک شهروند کُرد در سقز

از سرنوشت «آسو رمضانزاده» فعال مدنی اهل سقز که‌ اول شهریورماه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات این شهر بازداشت شده‌ است٬ تاکنون خبری در دست نیست.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، «آسو رمضانزاده» متولد ۱۳۶۶ فرزند عمر و اهل شهر سقز که در یکم شهریورماه سال جاری توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
 
این فعال مدنی سقزی پس از بازداشت، به مکان نامعلومی منتقل شده و تاکنون از سرنوشت وی خبری در دست نیست.
 
یک منبع نزدیک به خانواده رمضانزاده به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که خانواده نامبرده تا اکنون از محل نگهداری فرزندشان و به رغم تلاش و مراجه به ارگان امنیتی وزارت اطلاعات در سقز ناکام ماندەاند و شدیدا نگران سرنوشت پسرشان هستند.
 
این منبع همچنین گفت که تنها جوابی که به خانواده وی دادەاند، گفتند که پسرشان به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده و هر چند به رغم تلاش و مراجه دوباره به اداره اطلاعات سنندج، تاکنون این خانواده خبری از وضعیت فرزندشان دریافت نکردەاند.
 
این منبع همچنین اضافه نمود که این فعال مدنی در زمان بازداشت، از سوی نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات، پیش چشمان خانواده‌اش مورد ضرب و شتم و بی‌حرمتی قرار گرفته است.
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید