محمود بهشتی لنگرودی به زندان اوین فراخوانده شد

دفتر دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، روز، ۲ آبان ماه ۱۳۹۵ طی تماسی با محمود بهشتی لنگرودی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، وی را به زندان اوین فراخواند. پیش از این هم  زمانی که وی به دلیل بیماریهای مختلف ناشی از اعتصاب غذاهای مکرر تحت درمان و روی تخت بیمارستان جهت انجام جراحی کیسه صفرا بستری بود با تهدید ضبط وثیقه به زندان فراخوانده شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، محمود بهشتی لنگرودی که بعد از تجمعات صنفی سال ۹۳ و ۹۴ معلمان در شهریور ۹۴، توسط اطلاعات سپاه  در منزل مسکونی خود بازداشت و در انفرادی بند دوالف حبس شده بود بعد از گذراندن دوران بازجویی، علیرغم تعیین وثیقه از طرف بازپرسی شعبه دو دادسرای اوین و تودیع وثیقه از طرف خانواده به بند هفت اوین منتقل شد و پس از پیگیریها عنوان نمودند که حکم صادرشده توسط قاضی صلواتی درسال ۸۹ برای ایشان به اجرا گذاشته شده است.

بهشتی، از تاریخ ۷ مهر ۹۴ وهمزمان با شروع اجرای حکم سال ۸۹ در اعتراض به دادگاه فرمایشی قاضی صلواتی و قاضی مقیسه  تا اردیبهشت ۹۵ سه بار دست به اعتصاب غذای خشک وتر زد و خواهان تشکیل دادگاهی علنی و قانونی بر اساس اصل ض۶۸ قانون اساسی بود.

بهشتی لنگرودی از سال ۸۳ تاکنون چندین بار به دلیل فعالیتهای صنفی بازداشت و ماهها در انفرادی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مورد بازجویی  و تشکیل پرونده و محکومیت در دادگاههای (غیر علنی) انقلاب اسلامی قرار گرفت ایشان در سه دادگاه درسالهای ۸۵و ۸۹ و ۹۴ به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی وخارجی, و تبلیغ علیه نظام  (بدون مستندات قانونی) توسط قاضی صلواتی و مقیسه مجموعا به ۱۴ حبس محکوم شده است که شامل ۴سال تعلیقی ، ۵سال تعزیری و ۵ سال حکم بدوی است که حکم اخیر، در مرحله ی تجدید نظر قراردارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل