تداوم اعتصاب غذا و تهدید آرش صادقی جهت تبعید به بند ۴ زندان اوین

«آرش صادقی» دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی و زندانی سیاسی محبوس در سالن ده بند هشت زندان اوین  در بیست‌ وچهارمین روز اعتصاب غذای خود از سوی  مسئولین حفاظت زندان تهدید به تبعید به بند ۴ این زندان شد. این زندانی سیاسی که در حال  سپری کردن ۱۹ سال محکومیت حبس است، از سوم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت همسر خود «گلرخ ابراهیمی ایرایی» که جهت تحمل ۶ سال حبس به بند زنان (نسوان) زندان اوین منتقل شده ، دست به اعتصاب غذا زده است. وی در پی تداوم اعتصاب غذا دچار درد کلیه و افت شدید فشار شده و حتی  معده اش جهت نوشیدن آب با مشکل مواجه است .
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ‎این زندانی سیاسی در سوم آبان همزمان با بازداشت همسرش گلرخ ایرایی طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا میزند.
«گلرخ ابراهیمی ایرایی» ، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند زنان (نسوان) زندان اوین منتقل شد.
سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.
در ۲۴ آبان‌ماه طی درخواست «چهارمحالی» رییس زندان اوین «آرش صادقی» در سالن ملاقات اجرای احکام زندان با یکدیگر ملاقات کردند.
‎یک منبع مطلع  پیش تر در این خصوص به کمپین  گفت “هدف از این ملاقات پایان دادن به اعتصاب آرش صادقی بود. که آرش صادقی اعلام کرد تا رسیدن به خواسته هایش دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید