نامه کانون صنفی معلمان به وزیر آموزش و پرورش درباره بازداشت اسماعیل عبدی

کانون صنفی معلمان تهران به وزیر آموزش و پرورش در مورد بازداشت اسماعیل عبدی نامه نوشت. این نامه با تاکید بر «وجود کمترین مستندات محکمه پسند» در محکومیت شش سال حبس آقای عبدی، خواستار آزادی وی شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هم‌چنین در این نامه از وزیر خواسته شده برای «لغو حکم تبعید ناعادلانه ی معلم بازنشسته علی اکبر باغانی» و «برداشتن فشار از محمود بهشتی برای بازگشت به زندان» اقدام نماید.
 
متن کامل این نامه را به نقل از “حقوق معلم و کارگر” در ادامه بخوانید:
 
“به نام خداوند جان و خرد
 
جناب فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر محترم آموزش و پرورش
 
پیش از هر چیز بر خود بایسته می دانیم که انتخاب تان به عنوان وزیر آموزش و پرورش را به شما تبریک بگوییم؛ امیدواریم که با همراهی دولت و مجلس،بتوانید در راه استیفای حقوق از دست رفته فرهنگیان، گام هایی مفید و موثر بردارید. بی شک بر شما پوشیده نیست که آموزش و پرورش این کشور سال هاست که از مشکلات عدیده ای در رنج است و بهسازی آن نیاز به عزمی استوار و اندیشه ای روشن دارد. ما امیدواریم در دوره وزارت شما شاهد حرکت در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش و به ویژه بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان باشیم. همینطور رفع کامل نگاه امنیتی به فعالیت‌های صنفی آنان.
 
فرهنگیان البته سال هاست که به روش های گوناگون، انتقاد و اعتراض خود را به این وضعیت نابسامان آموزش و پرورش بیان کرده و به نمایش گذاشته اند ولی متآسفانه گویا در این کشور عزمی ملی برای پاسخ به این اعتراض های بحق وجود ندارد. در همین راستاست که از حدود ۱۶ سال پیش و در سراسر کشور،برخی نهادهای مدنی و کانون های صنفی معلمان در سراسر کشور شکل گرفتند. کانون های صنفی سراسر کشور،نهادهای قانونی و قانون مداری هستند که در این سال ها،هزینه های بسیاری را متحمل گشته اند اما هیچگاه پا از جاده قانون بیرون نگذاشته اند. در این سال‌ها ،شمار زیادی از فرهنگیان معترض به وضعیت بد معیشتی خود و همچنین ناراضی از مشکلات گوناگون در آموزش و پرورش که کیفیت و کارایی را از این نهاد دور ساخته است، با پرونده های اداری و قضایی متفاوت مواجه شده اند. همچنین به مدت ده سال،به صورت غیرقانونی از برگزاری مجمع های عمومی کانون های صنفی سراسر کشور جلوگیری گردید. خوشبختانه از چندی پیش این رویکرد منفی نهادهای مسئول تغییر کرده است. و شاهد آن بوده ایم که شماری از کانون ها و انجمن های صنفی در برخی استان های کشور،توانسته اند مجمع های عمومی خود را برگزار کنند. ما البته خواستار آن هستیم که این مهم در سایر استان های کشور هم که هنوز موفق به برگزاری مجمع خود نشده اند، اتفاق بیفتد. بی گمان نهادهای مدنی و مستقل فرهنگیان،در بهسازی آموزش و پرورش،نقش مثبت خواهند داشت.
 
اما همان گونه که بی تردید شما نیز مطلعید،حدود دو هفته پیش،در تاریخ ۱۹ آبان ماه، متآسفانه شاهد این بودیم که اسماعیل عبدی،دبیر کل سابق این کانون،در منزل شخصی خود و در مقابل چشمان وحشت زده کودک خردسال و همسرش دستگیر و برای اجرای حکم شش سال حبس،راهی زندان اوین گردید. اسماعیل عبدی،معلم ریاضی اسلامشهر است که هم اکنون چندین سال است در کنش های صنفی فرهنگیان حضور دارد و با همکاری و همراهی دیگر فرهنگیان،در پی استیفای حقوق از دست رفته این قشر فرهیخته بوده است. عبدی در برخی از گردهمایی های آرام و مدنی سال ۹۳ و ۹۴ فرهنگیان روبروی مجلس شورای اسلامی همانند بسیاری همکاران دیگر خود،حضور یافت. اما هم اکنون این حضور از سوی مقامات قضایی به عنوان “اقدام علیه امنیت کشور” نام گذاری شده است.
 
فرهنگیان گردهمایی های اعتراضی خود را در حضور ماموران نیروی انتظامی، وگاه با حضور برخی نمایندگان مجلس در کمال آرامش و حتی در سکوت برگزار کردند و بدون هیچگونه اتفاق ناخوشایندی اعتراض مدنی، آرام و صنفی خود را به پایان بردند.
 
اکتون معلمان از شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند در برابر این مساله بی تفاوت نمانید و از همه توان و اختیارات خود در راستای آزاد کردن اسماعیل عبدی، معلمی که بدون وجود کمترین مستندات محکمه پسند به شش سال حبس محکوم شده است، استفاده کنید.
 
همینطور برای لغو حکم تبعید ناعادلانه ی معلم بازنشسته علی اکبر باغانی و برداشتن فشار از محمود بهشتی برای بازگشت به زندان اقدام نمایید.
 
لازم به یادآوری است که جنابعالی در برخی سخنان رسانه ای خود در روزهای پیش از رای اعتماد، قول به مساعدت در رفع مشکلات قضایی کنشگران صنفی معلم داده بودید. چشمان نگران همسر و سه فرزند عبدی و همکاران او، اقدام بدون فوت وقت را از شما می طلبد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید