تداوم بی توجهی به وضعیت حاد یک زندانی اهل سنت زندان رجایی‌شهر

سلیمان پیروتی زندانی سنی‌مذهب و بیمار زندان رجایی‌شهر کرج هفته گذشته پس از دومین سکته قلبی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود. این زندانی عقیدتی در اتفاقی نادر توسط ماموران همراه در بیمارستان با عنوان «داعشی کثیف» به مردم معرفی و توسط آنان و با اجازه مامورین مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفت.
 
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی بیمار علی‌رغم گذشت یک هفته و گذراندن دومین سکته قلبی و فلج شدن نیمی از بدن با وضعیتی حاد، هم‌چنان بدون رسیدگی در زندان رجایی‌شهر کرج رها شده است.
 
درحالی‌که وضعیت پزشکی سلیمان پیروتی زندانی آزار دیده سنی‌مذهب، در زندان از ۷ روز پیش «حاد» بوده، مسئولین زندان هیچ اقدامی دراین رابطه انجام نمی‌دهند.
 
 
این زندانی که توان حرکت دادن خود و تکلم را ندارد، به سبب آسیب‌هایی که به او در مدت بستری شدنش در بیمارستان و هتک حرمتش توسط مردم، وارد شده در حالت شوک به سر می برد.
 
این زندانی عقیدتی از ناحیه سر بشدت احساس درد می‌کند و آسیب به شنوایی از از ناحیه گوش چپ گزارش شده است. وی از پنج روز پیش با این وضعیت به بند مربوطه بازگشت داده شده است و هیچ‌گونه رسیدگی در مورد او صورت نمی‌گیرد.
 
شایان ذکر است، مورخ ۲۹ آبان ماه به دلیل دومین سکته قلبی به بیمارستان “رجایی شهر کرج” اعزام شد. مامورینی که مسئولیت انتقال و حفاظت از این زندانی را بر عهده داشتند در یک اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی، با صحبت با شهروندان حاضر در بیمارستان، این زندانی بیمار که با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود و همچنین در حالت ضعف و سستی به سر می برد را بعنوان “داعشی کثیف” به مردم معرفی کردند. این مامورین با باز کردن درب اتاق به شهروندان تحریک شده اجازه دادند به این زندانی آسیب بزنند. گزارش شده بعضی از شهروندان آب دهان به این زندانی انداختند و بعضی نیز او را مضروب کردند.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید