اجرای حکم اعدام ١٩ زندانی در زندان رجایی شهر کرج

١٩ زندانی محکوم به اعدام، صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه، در زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در زندان رجایی شهر کرج، حکم اعدام ١٩ زندانی که قبلا به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند، به اجرا درآمد. از این تعداد یازده نفر از زندان قزلحصار به این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند.

از سوی دیگر گزارش شده ١۶ زندانی محکوم به اعدام دیگر قرار است در این زندان در سحرگاه فردا چهارشنبه به چوبه دار آویخته شوند.

همچنین روز یکشنبه نیز ۱۶ زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شدند که بعدا حکم اعدام هشت نفر از آنها به تعویق انداخته شد و به سالن‌های خود بازگردانده شدند.

گفتنی است واحد مرکزى خبر وابسته به صدا و سیما روز دوشنبه اجراى حکم اعدام هشت نفر از این ۱۶ نفر را در ندامتگاه مرکزى کرج را تایید کرده بود.

همچنین ۱۱ زندانی محکوم به اعدام دیگر، دیروز دوشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان قزلحصار منتقل شدند. قرار بود سحرگاه امروز حکم اعدام این زندانیان اجرا شود که تا لحظه تنظیم این خبر از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

تعدادى از خانواده‌هاى زندانیان محکوم به اعدام در زندان‌هاى رجایى شهر و قزل‌حصار کرج، روز دوشنبه به آخرین ملاقات با زندانیان فراخوانده شده بودند.

بیش‌تر این زندانیان به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند. کمیته بین‌المللی علیه اعدام تاکنون اسامى هفت تن از اعدام‌شدگان را به نام‌های شهاب کریمی، حمید فرجلو، حسن ابوالحسنی، احمد ملکی‌زاده، طالب نبی‌زاده، شهرام قلی‌پور، سعید پورمحمد منتشر کرده است. همچنین منابعی دیگر هویت نفر هشتم را منصور غلام‌زاده اعلام کرده‌اند. جنازه ۴ نفر از این زندانیان نیز تحویل خانواده‌های آنها شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید