عفو بین الملل: اسماعیل عبدی را آزاد کنید

 
سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای خواستار اقدام فوری برای آزادی اسماعیل عبدی «فعال صنفی معلمان ایران و دبیر سابق کانون صنفی معلمان ایران (تهران)» شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از حقوق معلم و کارگر، در فراخوان عفو بین الملل آمده است: “اسماعیل عبدی فعال صنفی معلمان ایران و دبیر سابق کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در تاریخ ۹ نوامبر دستگیر و برای تحمل حکم ۶ سال زندان، به زندان اوین منتقل شد. او  صرفا به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز صنفی مورد هدف قرار گرفته است”.
اسماعیل عبدی در ماه فوریه ۲۱۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به جرم های  امنیتی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی”به شش سال زندان محکوم شد.
این اتهامات علیه اسماعیل عبدی به خاطر فعالیت های مسالمت آمیزصنفی اوست؛ از جمله به خاطر همکاری او با آموزش بین الملل، این بزرگترین فدراسیون جهانی اتحادیه معلمان، و سازمان دادن تظاهرات مسالمت آمیز معلمان و اعضای کانون های صنفی معلمان در مقابل مجلس در اکتبر ۲۰۱۶ برای اعتراض به سطح پایین بودجه آموزش و پرورش و دستمزد معلمان و اعتراض به زندانی کردن فعالین صنفی معلمان است.
حکم صادر شده علیه عبدی در اکتبر ۲۰۱۶ در دادگاه تجدید نظر تایید شد.
اسماعیل عبدی نخستین بار در ۲۷ ماه ژوئن ۲۰۱۵ توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد، و این زمانی بود که او قصد داشت برای شرکت در هفتمین کنگره آموزش بین الملل که در ژوئیه ۲۰۱۵ در شهر اوتاوا برگزار شد، ویزا بگیرد.
در ادامه این سازمان بین المللی از فعالان سراسر جهان خواسته است که با نامه نگاری با مقامات ایران خواستار آزادی وی شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید