تجدید جلسه دادگاه محمدعلی‌ طاهری

 

محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری در مورد‌ آخرین وضعیت این پرونده گفت که قرار بود دو هفته پیش جلسه رسیدگی به پرونده موکلم برگزار شود. به علت اینکه موکلم توسط ماموران در جلسه حاضر نشده بود، رییس دادگاه زمان برگزاری جلسه را تجدید کرد که هنوز زمان جدید ابلاغ نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ایلنا، علیزاده طباطبایی از وضعیت جسمانی طاهری ابراز نگرانی کرد و گفت: “بهتر است مسئولان قضایی نسبت به وضعیت جسمانی موکلم حساس باشند تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید”.

گفتنی است که محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید