انتقال اورژانسی آرش صادقی به بهداری زندان / ممانعت از ملاقات با همسر

«آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، شب گذشته ۴ دی ماه در شصت و سومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود درپی تنگی نفس شدید و تپش قلب، افت فشارشدید (۸ روی ۴) به صورت اورژانسی به بهداری زندان منتقل  شد. پزشکان انجام سرم تراپی و انتقال به بیمارستان  را الزامی دانستند اما این زندانی سیاسی به علت خودداری از دریافت سرم به  بیمارستان منتقل نشد و مجددا به بند بازگردانده شد. آقای صادقی پس از بازگشت از بهداری، در روز جاری نیزمجددا « لخته های خون » بالا آورده است. پزشکان بهداری به دلیل تپش قلب شدید به این زندانی سیاسی “پروپانول” تزریق کرده بودند که سبب وخیم شدن حال وی و حالت تهوع و بالا آوردن شدید لخته خون شده است. طی چند روز گذشته، از آقای صادقی آزمایش خون گرفته شده که غلظت خون او۱۹ ثبت شده است. به گفته پزشک بهداری، غلظت خون در حالت عادی بایستی نهایتا ۱۶ باشد و غلظت خون این زندانی از مرز «خطرناک» گذشته است و پزشکان نسبت به خطر سکته قلبی ابراز نگرانی کرده و وضعیت وی را شدیدا خطرناک گزارش کرده اند. «آرش صادقی» حدود سه هفته است با تصمیم مسئولان زندان از ملاقات هفتگی با همسرش (گلرخ ابراهیمی ایرایی)  که در بند زنان (نسوان) زندان اوین محبوس است، نیزمحروم شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش صادقی» که شصت و سومین روز از اعتصاب غذای خود را سپری می کند با مشکلاتی از جمله مشکلاتی ازجمله، بالا آوردن مقطعی لخته خون،  پوسته پوسته شدن پوست بدن به علت  فقر شدید ذخایر غذایی ، مشکلات کلیوی و معدوی، تپش قلب و تنگی نفس، افت فشار، لاغری مفرط و کاهش وزن شدید (۱۹کیلو)، حالت تهوع، بی خوابی که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است، روبروست و رنج میبرد.
 
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی طی گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است »” آخرین ملاقات آرش و گلرخ تقریبا سه هفته پیش و آن هم در حضور رئیس زندان بوده است. در این مدت بیش از دوماه بازداشت و اجرای حکم حبس گلرخ که با اعتصاب آرش در اعتراض به این اقدام همراه شد، تنها دو مرتبه هم تماس تلفنی داشته اند.”
 
«آرش صادقی» حدود سه هفته است بنا به تصمیم مسئولان زندان با همسر زندانی خود که در بند نسوان زندان اوین به سر می برد ملاقات نداشته است.
 
این زندانی سیاسی تا کنون در پی وخامت حالش، افت فشار، تهوع، تپش قلب ، بالا آوردن لخته های خون و تنگی نفس ، دو بار به بیمارستان طالقانی منتقل و پزشکان سرم تراپی را به او توصیه کردند، اما آقای صادقی با وصل سرم مخالفت کرده و بدون درمان به زندان بازگردانده شد. همچنین یک مرتبه نیز جهت انجام نوار قلب به بیمارستان منتقل شده بود.
 
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید