وخامت جسمانی و انتقال اورژانسی آرش صادقی به بیمارستان

 
«آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، که در شصت و چهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد، شب گذشته ۵ دی ماه در پی وخامت جسمانی،  تپش قلب، تنگی نفس ؛ افت فشار شدید ؛ حالت تهوع وبالا آوردن لخته خون، به حالت نیمه بیهوش به بیمارستان  طالقانی منتقل شد. پزشکان بیمارستان وضعیت جسمی او  شدیدا وخیم گزارش کرده اند و دستور انجام اندوسکوپی و سرم تراپی  را برای او صادر کرده اند اما این زندانی سیاسی با وصل سرم مخالفت کرده است. «آرش صادقی» تا لحظه تنظیم این خبر به زندان بازنگشته است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  این زندانی سیاسی که در شصت و چهارمین  روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد با مشکلاتی از جمله، بالا آوردن مقطعی لخته خون،  پوسته پوسته شدن پوست بدن به علت  فقر شدید ذخایر غذایی ، مشکلات کلیوی و معدوی، تپش قلب و تنگی نفس، افت فشار، لاغری مفرط و کاهش وزن شدید (۱۹کیلو)،  غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، حالت تهوع، بی خوابی  مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است، روبروست و رنج میبرد.
 
مسئولین تا کنون هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته ها و وضعیت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی نشان نداده اند.
 
«آرش صادقی» حدود سه هفته است بنا به تصمیم مسئولان زندان با همسر زندانی خود که در بند نسوان زندان اوین به سر می برد ملاقات نداشته است.
 
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی طی گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است »” آخرین ملاقات آرش و گلرخ تقریبا سه هفته پیش و آن هم در حضور رئیس زندان بوده است. در این مدت بیش از دوماه بازداشت و اجرای حکم حبس گلرخ که با اعتصاب آرش در اعتراض به این اقدام همراه شد، تنها دو مرتبه هم تماس تلفنی داشته اند.”
 
 
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
 
سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.
 
مگدالنا مغرابی، معاون بخش خاورمیانه و شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل در این‌باره گفت: “گلرخ ابراهیمی ایرایی جدیدترین نویسنده و فعال جوانی است که در سرکوب بی‌امانِ بیان هنری توسط [حکومت] ایران گرفتار شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید