کریم چایچیان از زندان مراغه آزاد شد

کریم چایچیان یکی از بازداشت شدگان پرونده کانال تلگرامی “شهر خبر ملکان” در ساعات پایانی یکشنبه مورخ ۵ دی ماه ۹۵ از زندان مراغه آزاد شد. اما مهدی کوخیان دیگر بازداشت شده این پرونده همچنان در این زندان نگهداری می شود. این دو زندانی پس از انتقال به زندان با دوختن لبان خود دست به اعتصاب غذا زده بودند. مهدی کوخیان همچنان در اعتصاب به سر می برد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از گوناز تی وی، آزادی کریم چایچیان در حالی صورت گرفته است  که وی از هنگام انتقال از اطلاعات نیروی انتظامی ملکان به زندان مراغه با دوختن لبهای خود به همراه دوستش «مهدی کوخیان» از یکم دی ماه دست به اعتصاب غذا زده بود وبه دلیل وضعیت نامناسب جسمانی اش عصر روز یکشنبه  ۵ دی ماه  ابتدا به بیمارستان فارابی ملکان انتقال داده می شود و سپس آزاد می گردد.
همچنین کریم چایچیان در دیدار با نزدیکان خود،وضعیت جسمانی مهدی کوخیان را که هم اکنون در بخش قرنطینه زندان مراغه در اعتصاب غذای خشک و تر به سر می برد، بسیار وخیم و نگران کننده توصیف کرده است.
مورخ۲۹ آذرماه مهدی کوخیان و کریم‌ چایچیان دو شهروند اهل ملکان در منزل خود توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدند. ماموران مراجعه کننده ضمن تفتیش منزل آنها اقدام به توقیف وسایل شخصی الکترونیکی و ارتباطی این دو شهروند نمودند.
کانال شهر خبر ملکان، کانالی با بیش از ۱۲۵۰۰ نفر عضو می باشد که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران مشکلات سطح شهر ملکان را تحت پوشش قرار می دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید