تکذیب شایعات فضای مجازی / آرش صادقی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد

 
 
روز گذشته حدود ساعت دو بعد از ظهر طی تماس تلفنی با خانواده «آرش صادقی» و همسرش گفته شد بود شرایط مرخصی برای هر دو فراهم شده و می بایست تا ساعت ۱۰ صبح روز جاری (یک شنبه ۱۲ دی ماه ) با تودیع وثیقه های جداگانه برای آرش صادقی و همسرش گلرخ ایرایی اقدام کنند. خانواده این دوفعال سیاسی طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» شایعات منتشر شده در فضای مجازی ، مبنی بر پایان اعتصاب غذای «آرش صادقی» و آزادی «گلرخ ابراهیمی ایرایی» در روز جاری را تکذیب کردند. به گفته  خانواده «آرش صادقی» مبلغ تهیه شده برای آرش  حدود یک میلیارد و برای گلرخ نیز حدود ششصد میلیون تعیین شده است و تهیه مبالغ تعیین شده تا کنون برای هر دو خانواده دشوار بوده است.آرش صادقی صبح روز جاری درپی وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شده است. طی ملاقاتی  که روز جاری «حسین صادقی» پدر آرش با او در زندان داشته است ، پس از گذشت هفتاد روز فرزندش  در بدترین شرایط جسمی و خطر به کما رفتن و مرگ همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و خواسته اش آزادی همسرش «گلرخ ایرایی» و اعاده دادرسی مجدد است. « آرش صادقی » گفته است “در صورت پایان دادن به اعتصاب غذا می بایست با هزینه  زندان تحت درمان قرار بگیرم  نه هزینه شخصی، چون مسوولین عامل اصلی شرایط جسمانی و کنونی من بوده اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته این زندانی سیاسی به دلیل افت شدید فشار خون «۶ روی ۵»، بالا رفتن تپش قلب، درد شدید معده، تنگی نفس به مدت چند دقیقه کوتاه از هوش رفت و سپس به بهداری منتقل شد. او مجددا با وصل سرم مخالفت کرد و پس ازمدت چند ساعت به بند بازگردانده شده بود.
 
پزشک قانونی پس از معاینه دقیق «آرش صادقی» گزارش کرده بود، خطربه کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.
 
طی آزمایشات صورت گرفته  پزشکان گفته بودند” به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید  شده  و در صورت ادامه این روند خونریزی را در پی خواهد داشت. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
 
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود درسالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین است، در هفتادمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد. وی با مشکلاتی همچون: غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تنگی نفس، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، تنگی نفس، حالت تهوع، مشکلات کلیه، احتمال خونریزی  معده در خواب، احتمال سوراخ شدن معده ، بریده بریده گفتن کلمات، زخم بستر، بی خوابی مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است ، پوسته پوسته شدن بدن به علت  فقر شدید ذخایر غذایی، خطر به کما رفتن و حتی فوت  روبروست که  همگی از عوارض  اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی است.
 
  آرش صادقی در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
 
 آخرین ملاقات آرش و گلرخ بیش از سه هفته پیش و آن هم در حضور رئیس زندان بوده است. در این مدت بیش از دوماه بازداشت و اجرای حکم حبس گلرخ که با اعتصاب آرش در اعتراض به این اقدام همراه شد، تنها دو مرتبه هم تماس تلفنی داشته اند. با تصمیم مسئولان زندان «آرش صادقی» از ملاقات هفتگی با همسرش (گلرخ ابراهیمی ایرایی)  که در بند زنان (نسوان) زندان اوین محبوس است، محروم شده است.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید