احضار دانا لنج آبادی به شعبە اول دادیاری دادگاە مریوان / احضاریه

«دانا لنج آبادی» فعال مدنی و دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی شهر مریوان ، طی احضاریه ای در روز چهارشنبه پانزدهم دی ماه به  شعبه اول دادیاری دادگاه مریوان احضار شد. این فعال مدنی صبح روز جاری پس از حضور در این شعبه  به اتهام تبلیغ علیە نظام جمهوری اسلامی از طریق فضای مجازی، بازداشت و سپس به قید وثیقه (فیش حقوقی) آزاد شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی طی گفتگویی با کمپین گفته است “اداره اطلاعات شاکی من است و به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق دنیای مجازی،  حمایت از کولبران و تجمع برای تانکرهای سوخت، بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده ام “
«دانا لنج آبادی» فعال مدنی و محیط زیست پیش تر در اوابل خرداد ماه ۱۳۹۳از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مریوان به ریاست قاضی «لطفی» به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره به «سیروان هوشمند» وکیل مدافع وی ابلاغ شد.
همچنین این فعال مدنی در۵ بهمن ماه ۱۳۹۲ از سوی ماموران امنیتی شهر مریوان بازداشت وپس از گذشت ۳۲ روز بی‌خبری مطلق، روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه ۱۳۹۲ به زندان مریوان منتقل شده بود.
او در آبان‌ ماه ۱۳۹۲ به همراه «وریا تاسه» دیگر دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان، به اتهام شرکت در تظاهرات مردم مریوان علیه اعدام زندانیان سیاسی کُرد از سوی نهادهای امنیتی این شهر دستگیر و همچنین به دانشگاه پیام نور سنندج تبعید شد. وی همچنین به دفعات مکرر از طریق تماس تلفنی و به‌ صورت مستقیم از سوی اطلاعات تحت فشار قرار گرفته بود.
«دانا لنج‌ آبادی» در بیشتر نهادهای مدنی و محیط زیستی شهر مریوان همچون «انجمن سبز چیای مریوان» فعالیت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید