محمد نظری اعتصاب غذایش را به صورت مشروط در روز نود و نهم آن متوقف کرد.

با درخواست وکیل مدافع محمد نظری، وی اعتصاب غذایش را پس از ۹۹ روز به‌طور مشروط متوقف کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در آستانه‌ی صدمین روز اعتصاب غذای محمد نظری، وی موفق به اعطای وکیل شد و اعتصاب خود را به صورت مشروط و به مدت یک ماه متوقف کرد.

آقای محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری که امروز ۱۴ آبان ماه جاری موفق به اخذ وکالت از محمد نظری شده است در گفت‌وگویی با گزارش‌گر «نفس در قفس» ضمن تایید این خبر اظهار داشت که محمد نظری خود در نامه‌ای به وی این موضوع را اعلام کرده است.

این وکیل دادگستری هم‌چنین تاکید کرد که تنها خواسته‌ی او و موکل‌اش «عمل به موازین قانونی» در مورد محمد نظری است که «نتیجه‌اش آزادی ایشان» خواهد بود.

محمد نظری زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی‌شهر کرج است که از روز ۸ مرداد ماه امسال دست به اعتصاب غذا زده بود.
او خواستار اعمال قانون جدید مجازات اسلامی در پرونده خود است. در صورت اجرای قانون جدید مجازات اسلامی، زندان آقای نظری به ۱۵ سال کاهش پیدا می‌کند و او که ۲۴ سال زندان را سپری کرده باید آزاد شود.

وی در این مدت بارها به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود.
محمد نظری روز چهارشنبه ۲۶ مهر در هشتاد و یکمین روز از اعتصاب غذایش در زندان رجایی‌شهر، خود را «بی‌کس‌ترین زندانی» توصیف کرده بود که «جز مردم» هیچ گوش شنوایی برایش نمانده است.

بر اساس این نامه، آقای نظری ۲۴ سال گذشته را بدون مرخصی در زندان‌های مهاباد، ارومیه و رجایی‌شهر گذرانده و با اینکه چهار سال و نیم پیش باید آزاد می‌شد، «دست‌های نامرئی قدرت و امنیت» مانع از اجرای قانون شده است.

محمد نظری در سال ۷۳ و هنگامی که ۲۳ ساله بود، پس از بازگشت از یک سفر کوتاه به عراق، در شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی بازداشت و به اتهام هواداری از حزب دموکرات کردستان به اعدام محکوم شد که این حکم سپس به حبس ابد تغییر یافت.

او گفته است که در مدت بازداشت «مورد شکنجه از جمله ضرب و شتم، شلاق به کف و تهدید علیه خواهرش قرار گرفت تا به مشارکت در برنامه ترور چند فرد نزدیک به سپاه اعتراف کند».

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در ۳۰ مهر ماه خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط این زندانی سیاسی شدە بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید