انتقال سهیل عربی از بند ۷ زندان اوین به قرنطینه بند ۱ و نگرانی مادر این زندانی از وضعیت او +فایل صوتی

روز گذشته ۹ بهمن ۱۳۹۶ سهیل عربی زندانی سیاسی که در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال دو فعال مدنی آتنا دائمی و گل‌رخ ابراهیمی به زندان قرچک ورامین در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد از بند ۷ زندان اوین به بند قرنطینه ۱ سالن این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۹ بهمن ۱۳۹۶، مسئولان زندان اوین از سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس دربند ۷ زندان اوین که در پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود در حمایت از دو فعال مدنی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی  و انتقال این دو به زندان قرچک بسر می‌برد، خواستند  تا دست از اعتصاب غذای خود بردارد و با مسئولان زندان در این رابطه همکاری کند که او با این درخواست مسئولان زندان به‌شدت مخالفت کرد.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر کمپین گفت: بنا به این در خواست مسئولان زندان اوین، درگیری  شدید بین سهیل عربی زندانی سیاسی با مسئولان زندان به دلیل عدم پذیرش درخواست آنها از سوی او  صورت گرفت و مسئولان زندان، سهیل را تهدید کردند که اگر با این درخواست مخالفت کند و با آرامش، حاضر به انتقال نشود با نیروی گارد مواجه و به سلول انفرادی منتقل خواهد شد.

«فرنگیس مظلوم» مادر سهیل عربی روز گذشته در بی‌خبری از وضعیت فرزند خود فایل صوتی‌ای را در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گذاشته است که در پی می‌آید:

https://www.kampain.info/wp-content/uploads/2018/01/فایل-صوتی-فرنگیس-مظلوم-مادر-سهیل-عربی-اختصاصی-کمپین-دفاع-از-زندانیان-سیاسی-.mp3?_=1

سهیل عربی به‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در اینترنت ابتدا به حکم مراجع قضایی جمهوری اسلامی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم شد هرچند حکم وی بعدا به ۷ سال حبس تقلیل یافت.

پیش‌تر آتنا دائمی و گلرخ ایرایی که از کوشندگان حقوق بشر به‌شمار می‌روند روز چهارشنبه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

آتنا دائمی فعال حقوق کودکان به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت و توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به هفت سال حبس، و گلرخ ایرایی بخاطر نوشتن داستانی منتشر نشده درباره سنگسار و سوزاندن قرآن، به اتهام اهانت به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل