موج بازداشت فعالان مدنی در چند شهر ایران

امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ چند تن از فعالین مدنی از سوی ماموران امنیتی وابسته به نهادهای امنیتی در شهر مختلف بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ براساس گزارش‌های دریافتی از منابع آگاه، تاکنون شیما بابایی و همسرش داریوش زند در بهبهان، سعید اقبالی در کرمانشاه و محمود معصومی، لیلا فرجی و بهنام موسیوند در تهران ازسوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع آگاه در رابطه با این بازداشت‌ها به گزارش‌گر کمپین گفت: « شیما بابایی و همسرش داریوش زند از فعالان مدنی در ایران، روز پنجشنبه، ۱۲ بهمن‌ از سوی ماموران وزارت اطلاعات در شهر بهبهان که خود را  با عنوان پستچی معرفی کرده به خانه پدری داریوش زند مراجعه و سراغ او را گرفتند. پس از گشودن درِ منزل ماموران اطلاعات به داخل خانه هجوم برده و پس از بازداشت داریوش زند و همسرش شیما بابایی این دو فعال مدنی را به اهواز منتقل کردند.»

 شیما بابایی در  ۲۸ مردادماه ۹۶، در پی احضار به پلیس امنیت تهران همراه با پدرش دکتر ابراهیم بابایی بازداشت و به دادسرا منتقل شده بود.  و در دادسرای شعبه اوین به اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» تفهیم و به همراه پدرش با قرار کفالت به‌طور موقت آزاد شد.

همچنین سعید اقبال که برای دیدار خانواده خود در کرمانشاه بسر می برد با یورش ماموران امنیتی به منزل پدری اش در کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

سعید اقبالی به همراه گلرخ ابراهیمی همسر آرش صادقی، پیش‌تر در ۳ بهمن ۱۳۹۵ از سوی ماموران امنیتی دستگیر شده بود.

محمود معصومی دیگر فعال مدنی به همراه لیلا فرجی از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی اش در  تهران دستگیر شدند .

 لیلا فرجی بعد از چند ساعت بازداشت  آزاد شد ولی تاکنون از وضعیت محمد معصومی خبری در دست نیست.

محمود معصومی پیش تر به حکم قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران،  به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی، ارتباط با خانواده های زندانیان بازداشت شده و توهین به رهبری به ۱۲ سال حبس محکوم شده بود.

 بهنام موسیوند نیز امروز از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بهنام موسیوند، فعال مدنی  پیش تر در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به یکسال حبس تعزیری با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین محکوم شد که این حکم  تیرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به به ۱۲ ماه تقلیل یافت.چهارشنبه دهم خردادماه ۱۳۹۶، بهنام موسوند با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

گفتنی است داریوش زند همسر شیما بابایی و محمود معصومی اخیرا در تظاهرات سراسری دی‌ماه در شهر تهران بازداشت و  با قرار کفالت موقتا تا روز دادگاه از زندان اوین آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید