۲۴ نهاد مدنی و حقوق بشری خواهان لغو فوری حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند

 
 
شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران که از ده ها نهاد مدنی و حقوق بشری تشکیل شده است، با منتشر کردن یک بیانیه صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی را محکوم کرده است و همچنین خواهان لغو فوری حکم اعدام این فعال سیاسی شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بیست و چهار نهاد مدنی و حقوق بشری که شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران را تشکل می دهند، در قستمی از بیانیه خود می گویند “مادر رامین، از جهانیان میخواهد که برای نجات فرزندش اقدام کنند. و پدرِ رامین در حمایت از حقوقِ فرزندانِ اسیرش که در اعتصاب غذا هستند، اعتصاب غذا نموده است. از فعالانِ طرفدار حقوق بشر نیز، انتظار است که در این مورد اقدام نمایند.”
 
 
متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:
 
 
اعدام رامین حسین پناهی، اعدام آزادی و انسانیت است!
 
هفتهِ گذشته رامین حسین پناهی، فعال سیاسی از کردستان که در روز دوم تیر ماه امسال در سنندج دستگیر شده بود، پس از ماه ها شکنجه در “دادگاهی” که اجازه دفاع از خود را نداشت به اعدام محکوم شد. برادر وی، افشین حسین پناهی نیز تحت بازداشت است. این اقدامِ ضد انسانی از سوی سیستم قضایی جمهوری اسلامی در زمانی انجام میگیرد که چند هفته قبل، ایران شاهد اعتراضات وسیع مردم علیه دیکتاتوری و فسادِ حکومتی بود. این حکم بغیر از یک واکنشِ شرم آور جهتِ ایجاد رعب و وحشت علیه هرگونه انتقاد و اعتراض، نمیتواند مفهوم دیگری داشته باشد. متاسفانه، تشدیدِ فضایِ پلیسی و اعمال خشونت حکومتی علیه زندانیان سیاسی حاکی از امکانِ افزایش در روند اعدامها در ایران میباشد.
شرافت زرینی (دایەشریفە) مادر رامین حسین پناهی به آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان نامه ای نوشته است. در قسمتی از این نامه می نویسد:
“امیدوارم اقدامی بکنید و هرکاری که میتوانید انجام دهید رامین را اعدام نکنند. میگویند اگر شما نامه ای به مقامات حکومت ایران بنویسید بسیار تاثیرگذار است. پس بعنوان مادری داغ دیده که یک فرزندم را ترور کرده اند و اکنون یک فرزند ٢۴ ساله دیگرم را میخواهند اعدام کنند، با قلبی زخمی و دردمند از شما میخواهم که کمکم کنید. به مقامات حکومت اسلامی نامه بنویسید و بخواهید رامین دلبند و عزیزم را اعدام نکنند. من از همه کسانیکه مخالف اعدام هستند تقاضای کمک دارم. نگذارید فرزندم را اعدام کنند.”
مادر رامین، از جهانیان میخواهد که برای نجات فرزندش اقدام کنند. و پدرِ رامین در حمایت از حقوقِ فرزندانِ اسیرش که در اعتصاب غذا هستند، اعتصاب غذا نموده است. از فعالانِ طرفدار حقوق بشر نیز، انتظار است که در این مورد اقدام نمایند.
همانطور که هفته های پیش، میلیونها ایرانی با اهداف آزادیخواهانه و عدالتجویانه، همگام و همزمان در بیش از صد شهر بپا خواستند، بر عهده ما است که مشترکا برای لغو حکم اعدام و نجات جان رامین حسین پناهی اقدام نماییم.
ما امضا کنندگان این بیانیه؛ خواهان لغو فوری حکم اعدام رامین حسین پناهی می باشیم. ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.
شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران
امضاء:
۱ – انجمن زنان ایرانى – مونترال
۲ – انجمن تئاتر ایران و آلمان ـ کلن
۳ – انجمن همبستگی ایرانیان – تگزاس
۴ – انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس
۵ – انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران – هامبورگ
۶ – بنیاد اسماعیل خویی
۷ – مادران پارک لاله ایران
۸ – حامیان مادران پارک لاله – دورتموند
۹ – حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ
۱۰- حامیان مادران پارک لاله – لندن
۱۱- حامیان مادران پارک لاله – فرزنو
۱۲- شبکه همبستگی ملی فرزنو – کالیفرنیا
۱۳- فدراسیون اروپرس
۱۴- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان
۱۵- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس
۱۶- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – شیکاگو
۱۷- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
۱۸- مادران صلح مونترال
۱۹- نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»
۲۰- همبستگی برای حقوق بشر در ایران – کلگری
۲۱- همبستگى جمهورى خواهان ایران (هجا) – مونترال
۲۲- همبستگى جمهورى خواهان ایران (هجا) – نیویورک
۲۳- همبستگى جمهورى خواهان ایران (هجا) – لوس آنجلس
۲۴- کمیته پشتیبانى از مبارزات مردم ایران – مونترال
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید