اعلام اعتصاب غذای گلرخ ابراهیمی و آتنا دائمی با انتشار نامه ای از زندان قرچک

آتنا دائمی و گلرخ ایرایی دو فعال مدنی در اعتراض به انتقال غیرقانونی به زندان قرچک ورامین همراه با ضرب و شتم و فحاشی از سوی ماموران امنیتی از امروز ۱۴ بهمن با انتشار نامه‌ای دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی: آتنا دائمی و گلرخ ایرایی که در تاریخ ۴ بهمن سال جاری همراه با ضرب و شتم و فحاشی از سوی مأموران امنیتی دربند دو الف سپاه مستقر در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل‌شده بودند در اعتراض به این موضوع از  امروز ۱۴ بهمن ۱۳۹۶  با انتشار نامه‌ای از زندان قرچک ورامین اعتصاب خود را اعلام کردند.

متن این نامه را که یک نسخه آن به‌دست کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده است را در ادامه بخوانید:

١٠ روز زمان کمی نیست برای جبران دستوری چند ساعته و برای اجرای قانون، ١٠ روز پیش با ضرب و شتم بدون هیچ توضیح قانونی به زندان قرچک منتقل شدیم، محل اجرای حکم ما طبق قانون زندان اوین و بند زنان این زندان بوده است و به هیچ عنوان حکم تبعید در پرونده نداشتیم. مهم این است که اصل قانون تفکیک جرایم به راحتی نقض شده است. ١٠ روز مهلت دادیم تا ما را به بند زنان زندان اوین که محل اجرای حکم ما میباشد باز گردانند اما دریغ از حتی توضیح قانع کننده و قانونی برای این جابجایی،از امروز ١۴ بهمن ٩۶ در اعتراض به نقض قانون تفکیک جرایم وتبعید غیر قانونیمان دست به اعتصاب غذا خواهیم زد و باز یک هفته مهلت میدهیم تا ما را به همان محل قبلی یعنی بند زنان زندان اوین بازگردانند در غیر این صورت در روز شنبه ٢١ بهمن ٩۶ لب بر آب هم خواهیم بست و تا زمانی که ما یعنی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی را همزمان و به همراه هم به بند زنان زندان اوین باز نگردانند و همچنین سهیل عربی را که در حمایت از ما و در اعتراض به این تبعید غیرقانونی در اعتصاب غذا و تبعید به سر میبرد را به بند سابق در اوین باز نگردانند دست از اعتصاب بر نخواهیم داشت و مسئولیت هر اتفاق ناگواری برای ما دو نفر و همچنین آرش صادقی و سهیل عربی و دوستان و رفقای دیگرمان که در حمایت از ما دست به اعتراض زنند متوجه دادستانی، قوه‌قضاییه، سپاه ثارلله می‌باشد.

در ضمن ما از خانواده‌هایمان خواستیم که دیگر به ملاقات ما در زندان قرچک نیایند وعده دیدار ما در صورت بازگشت ما به زندان اوین و بند زنان آن در سالن ملاقات اوین خواهد بود و در غیر این صورت شخص حاج مرادی میبایست جنازه‌های ما را به عزیزانمان تحویل دهد.

آتنا دائمی،گلرخ ایرایی

١۴بهمن ٩۶

قرنطینه زندان قرچک

گفتی است پس از ضرب و شتم و انتقال گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی به زندان قرچک ورامین، آرش صادقی همسر خانم ایرایی که بصورت تبعیدی ایام محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کند در پی آگاهی از این واقعه و به نشانه اعتراض از شنبه مورخ ۷ بهمن ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

همچنین سهیل عربی  در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۶  که در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال دو فعال مدنی آتنا دائمی و گل‌رخ ابراهیمی به زندان قرچک ورامین در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد.بدلیل عدم صرف نظر از اعتصاب غذای اعتراضی خود در حمایت از این دو فعال مدنی، از بند ۷ زندان اوین به بند قرنطینه ۱ سالن این زندان و سپس به زندان بزرگ تهران( فشافویه) منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید