رضا شهابی با سپردن وثیقه به مرخصی اعزام شد

 رضا شهابی فعال  کارگری صبح امروز  برای درمان پزشکی به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا شهابی فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، صبح امروز مورخ ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، برای درمان پزشکی از زندان اوین با سپردن وثیقه به مرخصی پزشکی اعزام شد.

این فعال کارگری پیش تر در  تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۹۳ پس از اعتصاب غذاهای مکرر در زندان‌های اوین و رجایی شهر،  با سپردن وثیقه دویست میلیون تومانی برای درمان بیماری‌هایش به مرخصی درمانی اعزام شده بود او تا کنون دوبار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

گفتنی است روز گذشته ۳۲ وکیل دادگستری با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت سلامت رضا شهابی فعال کارگری، محبوس در زندان اوین ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی او شدند.

این فعال کارگری پیش تر در تاریخ ۱۶ بهمن نیز از بند ۲۰۹ زندان اوین که تحت نظارت و اداره وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی کشور قرار دارد،بدلیل وخامت حال جسمی به بیمارستان اعزام شده بود.

رضا شهابی ۴۵ ساله، به دلیل فعالیت سندیکایی و ارتباط با رانندگان و گفتگو و دعوت آنها به سندیکا و با تداوم پیگیری مطالبات کارگران، روز ۲۲ خرداد ۸۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات حین کار با اتوبوس شرکت واحد و در حضور مسافران دستگیر و بعد از تفتیش منزل به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و ۱۹ ماه با قرار بازداشت موقت در سلول انفرادی به سر برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید