احضار نگار حائری به دادگاه انقلاب تهران

نگار حائری زندانی سیاسی سابق زندان قرچک ورامین به دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، نگار حائری حقوقدان و زندانی سیاسی سابق زندان قرچک ورامین جهت رسیدگی به پرونده و محاکمه در ۱اردیبهشت ماه۱۳۹۴به دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی احضار شد.
پیشترنگار حائری در ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ به همراه مادر خود آریا الماسیان به اتهام “هواداری از سازمان مجاهدین خلق و خروج و ارسال فیلم محسن دگمه چی از زندان” بازداشت وبه بند ۲۰۹زندان اوین منتقل و در ‌‌نهایت در۲۱ خرداد ۱۳۹۰ با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.
پروانه وکالت وی پس از آزادی به مدت ۱۰ سال به حالت تعلیق در آمد و کانون وکلای دادگستری با وجود دارا بودن مدرک فوق لیسانس به وی برگه ای دادند که تنها اجازه مشاوره حقوقی زیر نظر یک وکیل پایه یک دادگستری را میداد.
همچنین مادر وی خانم آریا الماسیان (همسر ماشاء الله حائری زندانی سیاسی) پس از آزادی، از محل کار خود در بیمارستان “دی” اخراج شد.
نگار حائری همچنین در آزمون ورودی مقطع دکترا رشته حقوق هم شرکت نمود و با وجود قبولی، از سوی هسته گزینش سازمان سنجش، از ادامه تحصیل محروم شد.
وی بار دیگر در تیر ماه ۱۳۹۱ به اتهام جعل سند (پروانه مشاوره حقوقی) و به اتهام دادن مشاوره حقوقی به خانواده زندانیان سیاسی بازداشت شده بود، وپس از بیش ۱۶۰ روز بازداشت آزاد شد.
این وکیل دادگستری ابتدا به اتهام اینکه پروانه مشاوره حقوقی خود را جعل نموده، به اداره آگاهی شاهپور منتقل می‌شود اما پس از ۲۴ روز بازداشت و اثبات واقعی بودن پروانه مشاوره حقوقی، وی را به زندان قرچک ورامین و سپس بند ۲۰۹زندان اوین منتقل می‌کنند.
وی در طول این مدت در اداره آگاهی شاهپور مورد ضرب و شتم شدید و برخورد فیزیکی از سوی مامورین این اداره قرار گرفته بود و به همین دلیل پس از انتقال به بند ۲۰۹ اوین به بیمارستان مدرس تهران اعزام شده بود. او ۱ روز را در بیمارستان مدرس بستری شده بود و تشخیص پزشکان التهاب شدید کلیه بر اثر ضربات ناشی از ضرب و شتم بود.
نگارحائری در طول ۲۴ روزی که در آگاهی شاهپور بازداشت بود در یک سلول کثیف ۶ متری به همراه ۱۴ زندانی با جرایمی همچون جیب بری و سرقت هم‌سلول بود.
موهای سر نگار حائری به علت وضعیت بهداشتی بازداشتگاه شپش گذاشته بود که به همین دلیل پس از انتقال وی به بند ۲۰۹ موهای وی را از ته تراشیدند.
پس از انتقال این زندانی سیاسی سابق به بند ۲۰۹ اوین، پرونده وی به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای “مقدس” اوین ارجاع و در ‌‌نهایت در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۱ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد می‌شود.
او در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۱به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس احضار شد و حکم پنج سال تعلیق گرفت.
وی بار دیگر در۴خرداد ۱۳۹۳از سوی مامورین امنیتی بازداشت شدو به بند۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از تحمل سه هفته بازداشت در بند ۲۰۹به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
نگار حائری در طول زندانی بودنش در زنان قرچک ورامین بارها به تحریک زندانبانان از سوی زندانیان عادی این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
وی پس از تحمل حدود ۸ ماه بازداشت در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در۶ اسفند ماه ۱۳۹۳با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.
نگار حائری بارها از سوی قاضی پیرعباس به علت دادن مشاوره حقوقی رایگان به خانواده های زندانیان سیاسی و اعدام شدگان، و کسانی که حکومت در حقشان اجحاف می‌کرده است مورد بازخواست قرار گرفته است.
ماشاء الله حائری پدر نگار نیزپس اعتراضات مردمی به انتخابات دروغین سال ۱۳۸۸ و تظاهرات ۶ دی ماه (عاشورا) به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به اعدام محکوم شد که حکم وی سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان کاهش یافت و وی دراکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خودرا سپری می کند .

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید