بازداشت خانواده زندانیان سیاسی، بی توجهی مسئولین قضایی به اعتصاب غذای آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

صبح امروز مادر و خواهر زندانی سیاسی آتنا دائمی که برای پیگیری  وضعیت او به دادسرای اوین مراجعه کرده بودند، از سوی ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برای ساعتی بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعت ۱۱ صبح امروز ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، معصومه نعمتی  که با وجود حال جسمی نامساعدش، به همراه هانیه دائمی برای پیگیری وضعیت دخترش آتنا که در زندان قرچک ورامین در اعتصاب غذا بسر می برد به دادسرای مقدس اوین مراجعه کرده بودند، توسط پرسنل حفاظت دادسرا با شوکر برقی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ساعاتی نیز بازداشت شدند.

انسیه دائمی خواهر آتنا دائمی در این رابطه در صفحه توییتر خود نوشت “با خبر شدم مادرم و خواهرم را مقابل زندان اوین بازداشت کردند”.

انسیه دائمی خواهر آتنا دائمی، در توییتی خبر از بازداشت مادر و خواهرش مقابل زندان اوین داده است.
انسیه دائمی خواهر آتنا دائمی، در توییتی خبر از بازداشت مادر و خواهرش مقابل زندان اوین داده است.

آتنا دائمی و گلرخ ایرایی از تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال جاری در اعتراض به ضرب و شتم و تبعید غیرقانونی به زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زدند.این دو کنشگر مدنی با بی‌توجهی مسوولان قضایی نسبت به اعتصاب غذای در زندان شهر ری (قرچک)، از روز۲۱ بهمن با پرهیز از خوردن مایعات، اعتصاب غذای خود را به اعتصاب خشک تبدیل کردند.

وضعیت پزشکی این دو فعال حقوق بشر نامناسب توصیف شده و بیماری های این دو با تداوم اعتصاب شدت یافته است.

 گزارش شده است، شب گذشته گلرخ ایرایی در اثر اعتصاب غذای خشک دچار بی هوشی شده است وعلیرغم به هوش آمدن این زندانی گفته می شود تا ظهر امروز توانایی راه رفتن را نداشته است.

از سوی دیگر آتنا دائمی علاوه بر نوسانات فشار خون، دچار سوزش شدید معده شده و به دلیل تحلیل قوای جسمانی دیگر حتی به تنهایی توانایی راه رفتن را ندارد.

لازم به توضیح است، صبح امروز سه شنبه براساس فراخوانی، عده ای از خانواده های زندانیان، فعالان مدنی و حقوق بشری برای آزادی زندانیان سیاسی در برابر زندان اوین دست به تجمع اعتراضی زدند که با ممانعت نیروهای امنیتی اجازه تجمع به آن ها داده نشد.

همچنین به گزارش برخی از رسانه های حقوق بشری، فرنگیس مظلوم،‌ مادر سهیل عربی دیگر زندانی سیاسی که  به صورت تبعیدی در  زندان تهران بزرگ (فشافویه) نگهداری می شود نیز امروز در مقابل زندان اوین بازداشت و پس ساعاتی آزاد شده است.»

گفته می شود، سهیل عربی زندانی سیاسی نیز در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال دو فعال مدنی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی به زندان قرچک ورامین در اعتصاب غذای بسر می‌برد.

سهیل عربی در روز ۵ بهمن سال جاری به بند یک قرنطینه منتقل و سپس به زندان بزرگ تهران (فشافویه) تبعید و تا لحظه تنظیم این خبر، محروم  از تماس تلفنی و ملاقات است.

گفتنی است سهیل عربی از شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین در روز ۱۷ بهمن سال جاری در پرونده تازه ای که برای او بازگشایی شده، بابت توهین به رهبری تفهیم اتهام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید