کبری خالندی جهت تحمل حبس راهی زندان شد

روز دوشنبه ۲۳ بهمن، کبری خالندی فعال مدنی، جهت تحمل حبس ، خود را به زندان مهاباد معرفی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کبری خالندی فعال مدنی اهل مهاباد، روز ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، جهت تحمل دو ماه و پانزده روز حبس خود را به مسئولان اجرای احکام زندان مهاباد معرفی کرد.

این فعال مدنی پیش‌تر در تجمعی که در اعتراض به کشتار کولبران در تاریخ ۱۹ شهریور سال جاری در میدان «چارچرا» شهر مهاباد صورت گرفته بود از سوی مأموران امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازپرسی و بازجویی با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تا برگزاری دادگاه به طور موقت از زندان آزاد شد.

کبری خالندی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی به اتهام انتشار فراخوان تلگرامی برای برگزاری تجمع اعتراضی به کشتار کولبران و همچنین شرکت در تجمعات اعتراضات به دو ماه و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است که مصطفی ابوبکری و پویا عادل‌خانی از دیگر بازداشت شدگان این پرونده، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی به اتهام انتشار فراخوان تلگرامی برای برگزاری تجمع اعتراضی به کشتار کولبران و همچنین شرکت در تجمعات اعتراضی، هر کدام به ترتیب به ۹ و ۲ ماه حبس محکوم شدند.

گزارش شده است که این افراد طی مراحل بازجویی و بازداشت، از حق ارتباط با خارج از زندان، ملاقات و نیز دسترسی به وکیل محروم بوده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید